Equifax, jak zamrozić kredyt

Equifax, jak zamrozić kredyt
16 października 2020

Przechodząc do ostatniego kwartału 2020 r., A gospodarka powoli się odradza, czas skupić się na swojej karierze i podejmowaniu najlepszych decyzji finansowych.

Popularny

  • Ocena kredytowa Equifax 3-Bureau
  • Monitorowanie raportów kredytowych przez 3 Biuro 1
  • Skanowanie numeru ubezpieczenia społecznego 2
  • Dodaj drugą osobę dorosłą (wszystkie funkcje Premier)
  • Monitoring kredytów Equifax dla maksymalnie 4 dzieci
  • Ocena kredytowa Equifax 3-Bureau
  • Monitorowanie raportów kredytowych przez 3 Biuro 1
  • Skanowanie numeru ubezpieczenia społecznego 2
  • Dodaj drugą osobę dorosłą (wszystkie funkcje Premier)
  • Monitoring kredytów Equifax dla maksymalnie 4 dzieci

Co musisz wiedzieć:

Ocena kredytowa Equifax® 3-Bureau jest oparta na modelu oceny kredytowej Equifax, ale obliczana na podstawie informacji zawartych w plikach kredytowych Equifax, Experian® i TransUnion®. Strony trzecie używają wielu różnych typów ocen kredytowych i nie będą wykorzystywać ocen kredytowych Equifax 3-Bureau do oceny Twojej zdolności kredytowej.

Ustawa o ochronie prywatności konsumentów w Kalifornii, uchwalona w 2018 r., Tworzy nowe prawa konsumentów w zakresie dostępu do danych osobowych stronom trzecim, ich usuwania i sprzedaży.

P. Jak mogę umieścić, tymczasowo znieść lub trwale usunąć zamrożenie bezpieczeństwa?

Umieszczanie, podnoszenie i usuwanie zamrożenia zabezpieczającego jest bezpłatne. Możesz umieścić, tymczasowo znieść lub trwale usunąć zamrożenie zabezpieczeń w raporcie kredytowym Equifax na kilka sposobów.

  • Online , tworząc konto myEquifax. Status zamrożenia zabezpieczeń możesz również sprawdzić na koncie myEquifax.
  • Przez telefon. Zadzwoń do nas pod numer (888) 298-0045. Będziesz musiał podać pewne informacje, aby zweryfikować swoją tożsamość. Będziesz mieć również możliwość otrzymania jednorazowego kodu PIN w wiadomości tekstowej lub odpowiedzi na pytania na podstawie informacji zawartych w raporcie kredytowym Equifax w celu weryfikacji tożsamości.
  • Za pośrednictwem poczty. Pobierz ten formularz, aby uzyskać instrukcje i adres pocztowy. Jeśli prosisz o tymczasowe zniesienie lub trwałe usunięcie blokady bezpieczeństwa pocztą, musisz dostarczyć dokumenty potwierdzające Twoją tożsamość i adres. Przeczytaj więcej o akceptowanych dokumentach tutaj. Po otrzymaniu przez nas prośby i zweryfikowaniu Twojej tożsamości otrzymasz potwierdzenie.


Aby umieścić, tymczasowo znieść lub trwale usunąć zamrożenie zabezpieczeń w raportach kredytowych Experian lub TransUnion, skontaktuj się z nimi bezpośrednio.

Aby dowiedzieć się więcej o różnicy między zamrożeniem zabezpieczeń a blokadą raportu kredytowego, kliknij tutaj.

P: Jak umieścić alert o oszustwie lub alert o aktywnej służbie?

Umieszczenie ostrzeżenia o oszustwie w raportach kredytowych jest bezpłatne. Kliknij tutaj, aby umieścić pierwszy roczny alert o oszustwie lub powiadomienie o aktywnym obowiązku w raporcie kredytowym Equifax online, tworząc konto myEquifax. Po umieszczeniu alertu o oszustwie lub alercie aktywnym możesz również sprawdzić jego status za pośrednictwem myEquifax.

Możesz skontaktować się z dowolnym z trzech biur kredytowych w całym kraju, aby zażądać wstępnego ostrzeżenia o oszustwie lub aktywnego powiadomienia o obowiązku. Po umieszczeniu wstępnego ostrzeżenia o oszustwie lub alercie aktywnym w raporcie kredytowym w jednym z biur, biuro to wyśle ​​żądanie do pozostałych dwóch biur, aby zrobić to samo, więc nie musisz kontaktować się ze wszystkimi trzema.

Możesz również poprosić o początkowy roczny alert o oszustwie lub alert o aktywnej służbie:

  • Dzwoniąc pod numer: 1-800-525-6285; lub
  • Pobierając ten formularz do wstępnego ostrzeżenia o oszustwie lub ostrzeżenia o czynnej służbie i wysyłając go pocztą lub przesyłając pisemną prośbę na adres:


Equifax Information Services LLC

PO Box 105069

Atlanta, GA 30348-5069

Jeśli padłeś ofiarą kradzieży tożsamości i posiadasz raport policyjny i / lub kradzieży tożsamości (dostępny pod adresem www.identitytheft.gov), masz prawo zażądać przedłużonego o siedem lat ostrzeżenia o oszustwie w raportach kredytowych. Aby przesłać żądanie, pobierz i postępuj zgodnie z instrukcjami w formularzu Rozszerzonego ostrzeżenia o oszustwie.

P. Jak mogę poprawić lub zakwestionować informacje w moich raportach kredytowych?

Jeśli widzisz informacje w swoich raportach kredytowych, które uważasz za niekompletne lub niedokładne, dobrym pierwszym krokiem jest bezpośredni kontakt z pożyczkodawcą lub wierzycielem. Jest to szczególnie przydatne, jeśli informacje dotyczą Twojego imienia i nazwiska lub adresu. Aktualizacja danych osobowych u pożyczkodawców i wierzycieli może pomóc w upewnieniu się, że informacje zgłaszane trzem ogólnokrajowym biurom kredytowym – Equifax, Experian i TransUnion – są prawidłowe.

Jeśli chcesz zakwestionować informacje z biurami informacji kredytowej, najszybszym sposobem jest to online. Musisz osobno wnieść spór do każdego biura informacji kredytowej.

Możesz zgłosić spór na następujących stronach:

  • Equifax: www.myequifax.com. Nowi użytkownicy będą najpierw musieli utworzyć konto. Istniejący użytkownicy mogą logować się przy użyciu swoich aktualnych poświadczeń.
  • Experian: www.experian.com
  • TransUnion: www.transunion.com

Aby pomóc w rozwiązaniu sporu, może być konieczne przesłanie dokumentów. Kliknij tutaj, aby przejrzeć dokumenty, które mogą być pomocne i czasami wymagane.

Większość dochodzeń w sprawie sporów jest zakończona w ciągu 30 dni, a po zakończeniu dochodzenia otrzymasz powiadomienie.

Kliknij tutaj, jeśli wolisz zakwestionować informacje za pośrednictwem poczty lub telefonu.

Aby dowiedzieć się więcej o sposobie prowadzenia sporu, kliknij tutaj.

P: Jak mogę otrzymać bezpłatny raport kredytowy Equifax?

Bezpłatne raporty kredytowe można uzyskać na kilka sposobów.

  • Odwiedź www.annualcreditreport.com, aby co tydzień otrzymywać bezpłatną kopię raportów kredytowych z każdego z trzech ogólnokrajowych biur kredytowych (Equifax, Experian i TransUnion) – dostępne do kwietnia 2021 r.
  • Utwórz konto myEquifax, aby otrzymywać bezpłatne raporty kredytowe Equifax.
  • Na swoim koncie myEquifax możesz także kliknąć „uzyskaj moją bezpłatną ocenę kredytową”, aby zarejestrować się w Equifax Core Credit i uzyskać bezpłatny miesięczny raport kredytowy Equifax oraz bezpłatny miesięczny wynik kredytowy VantageScore oparty na danych Equifax. VantageScore to jeden z wielu rodzajów ocen kredytowych.

W przypadku www.annualcreditreport.com możesz również zamówić raporty kredytowe telefonicznie lub pocztą:

  • Telefon: Zadzwoń (877) 322-8228. Przejdziesz przez proces weryfikacji tożsamości przez telefon, a Twój raport kredytowy Equifax zostanie wysłany do Ciebie w ciągu 15 dni.
  • Poczta: pobierz formularz wniosku o roczny raport kredytowy (wymagana przeglądarka Adobe). Wydrukuj i wypełnij formularz, a następnie wyślij wypełniony formularz na adres:

Usługa żądania rocznego raportu kredytowego

PO Box 105281

Atlanta, GA 30348-5281

Twój raport kredytowy Equifax zostanie wysłany do Ciebie w ciągu 15 dni.

Strona internetowa Consumer Financial Protection Bureau zawiera dodatkowe informacje na temat bezpłatnych raportów kredytowych.

P. Co to jest zamrożenie zabezpieczeń?

Zamrożenie zabezpieczeń to jeden krok, który możesz podjąć, aby uniemożliwić dostęp do raportu kredytowego Equifax w celu otwarcia nowych rachunków kredytowych, z pewnymi wyjątkami.

Zawieszenia zabezpieczeń są regulowane przez władze federalne, a zamrożenie zabezpieczeń należy tymczasowo znieść lub trwale usunąć za każdym razem, gdy ubiegasz się o nowy kredyt. Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o tym, jak umieścić, tymczasowo znieść lub trwale usunąć zamrożenie zabezpieczeń w raportach kredytowych.

Umieszczenie, tymczasowe zniesienie i trwałe usunięcie zamrożenia zabezpieczeń (znanego również jako zamrożenie kredytu) w raporcie kredytowym Equifax jest bezpłatne.

Aby zamrozić raporty kredytowe w dwóch pozostałych biurach kredytowych w całym kraju, należy skontaktować się z Experian (www.experian.com/freeze) i TransUnion (freeze.transunion.com).

P. Co to jest alert o oszustwie?

Alert o oszustwie to informacja w raporcie kredytowym, która ostrzega wierzycieli, że możesz być ofiarą oszustwa, w tym kradzieży tożsamości. Alert o oszustwie może utrudnić komuś otwarcie nieautoryzowanego konta w Twoim imieniu. Zachęca pożyczkodawców i wierzycieli do podjęcia dodatkowych kroków w celu zweryfikowania Twojej tożsamości, takich jak skontaktowanie się z Tobą telefonicznie, przed otwarciem nowego konta kredytowego na Twoje nazwisko lub dokonaniem zmian w istniejących kontach.

Istnieją dwa rodzaje alertów o oszustwach, które możesz umieścić w raporcie kredytowym i oba są bezpłatne.

Wstępne ostrzeżenie o oszustwie: jeśli uważasz, że jesteś lub możesz stać się ofiarą oszustwa lub kradzieży tożsamości, możesz umieścić wstępne ostrzeżenie o oszustwie w swoim raporcie kredytowym. Wstępny alert o oszustwie pozostaje w Twoim raporcie kredytowym przez rok, chyba że zdecydujesz się usunąć go wcześniej, i może zostać przedłużony na kolejne roczne okresy.

Rozszerzony alert o oszustwie: Jeśli masz raport policyjny lub raport kradzieży tożsamości Federalnej Komisji Handlu wskazujący, że jesteś ofiarą kradzieży tożsamości, możesz umieścić rozszerzone ostrzeżenie o oszustwie w swoim raporcie kredytowym. Rozszerzony alert o oszustwie pozostaje w Twoim raporcie kredytowym przez siedem lat, chyba że zdecydujesz się usunąć go wcześniej. Kliknij tutaj, aby uzyskać rozszerzony formularz ostrzegania o oszustwach.

Możesz skontaktować się z dowolnym z trzech krajowych biur informacji kredytowej, aby poprosić o powiadomienie o oszustwie. Po umieszczeniu ostrzeżenia o oszustwie w raporcie kredytowym w jednym z biur, biuro to wyśle ​​żądanie do pozostałych dwóch biur, aby zrobić to samo, więc nie musisz kontaktować się ze wszystkimi trzema.

Aby umieścić alert o oszustwie w raporcie kredytowym Equifax, kliknij tutaj.

Aby dowiedzieć się, jaka jest różnica między alertami o oszustwach a zawieszeniem zabezpieczeń, kliknij tutaj.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy