blisko

93 proc. zakupów rozpoczyna się od zapytania po wyszukiwarce. Zobacz jak okazać się widocznym w sieci

  • Dom
  • Firmy
  • 93 proc. zakupów rozpoczyna się od zapytania po wyszukiwarce. Zobacz jak okazać się widocznym w sieci
93 proc. zakupów zaczyna się od zapytania w wyszukiwarce gogole. Zobacz jak być wyraźnym w sieci

Nie ma znaczenia co oferujemy: zaawansowane rozwiązania IT, opony samochodowe czy ekologiczną marchewkę. Bez internetu ani rusz. Sieć jest dziś przyrodzonym miejscem handlu i reklamy. Mówiąc dosadnie: jeżeli potrzebuje się robić biznes, trzeba „umieć w internety”. Lub poszukać odpowiedniego wsparcia.

Dziś 93 proc. klientów rozpoczyna poszukiwanie usług i produktów od wyszukiwarki domowej. 82 proc. osób wyszukuje w sieci również rodzimych biznesów. Przez sieć kupuje się już wszystko. Z poziomu przedsiębiorcy trzeba potwierdzić: jeżeli chcemy być w tym miejscu, gdzie są potencjalni klienci musimy istnieć cyfrowo.

Dokonując analizy możliwości i szans przez pryzmat teorii marketing mix warto wykorzystywać pewna analogię: Prowadząc interes np: w oparciu o stacjonarną placówkę sprzedaży, punkt usługowy, dbamy o to, aby lokal nasz był w odpowiednim miejscu, o pewnym ruchu potencjalnych klientów, dbamy również, aby był stosownie widoczny, zaś oferta odpowiadała cenom na poziomie rynkowym, bądź niższym.

Staramy się również zadbać o odpowiednią promocję, często na nieszczęście w sposób powtarzalny i mało efektywny. Powyższe wzory prawdopodobnie sprawią, iż lokalnie wyróżnimy się wśród kontrahentów, zapewniając swojej firmie zainteresowanie ze strony potencjalnych kontrahentów.

Skoro obecne zapatrywania klientów w poszukiwaniu wyrobów, usług, robieniu zakupów aż 93 proc. rozpoczynają się od wpisania określonego pytania w wyszukiwarce internetowej, tradycyjne sposoby promocji i egzystencji na lokalnym rynku będą niewystarczające. Trzeba odważnie wejść w internetową przestrzeń.

Zatem od czego zacząć?

Na początek od czasu podstawowej analizy 4P, to znaczy Product, Price, Place, Promotion.

Product: wyselekcjonowanie przez analizy rynkowe, wiedze ekspercką, doświadczenie, produktu możliwego do odwiedzenia sprzedaży to pierwszy krok w budowaniu strategii dla swojego przedsiębiorstwa. Na potrzeby bieżącej analizy przyjmijmy, że produkt jest w stopniu rynkowym, spełnia podstawowe założenia jakościowe, wpisuje się w wymagania potencjalnych klientów i skończony jest do szerszej ofert.

Price: Koszt produktu nie odbiega od czasu standardów rynkowych, jest zbliżona do cen konkurencji.

Place: W tej chwili zatrzymamy się chwilę dłużej. Kontynuując porównania i analogie do standardowych form sprzedaży i dystrybucji, dobre miejsce do promocji w internecie, wówczas właściwa strona www. Do niej tworzenie powinniśmy rozpocząć od czasu wybrania właściwej nazwy własnej Domeny, która to jest niczym innym jak adresem URL. Pod tym linkiem nasza strona będzie wyszukiwana i wyświetlana. To nasza profesjonalna wizytówka, która z przekonaniem ułatwi nam start i obecność w sieci.

Dobra strona www to strona odpowiadająca formą jak i również zakresem branży przedsiębiorcy, a głównie charakteryzująca się poniższymi cechami:

- szybko wczytuje się zarówno na wyekwipowania stacjonarne jak i mobilne. Warto wspomnieć, iż aktualnie ok. 60 proc. odbiorców szuka produktów poprzez wyekwipowania mobilne (tablet, telefon), zaś tylko ok 40 proc. przedsiębiorstw jest w będzie zaprezentować swoją ofertę w tych urządzeniach. Aż tak wysoki odsetek stron internetowych odrzucić jest dostosowana do prawidłowego wyświetlania się na „mobilach”.

- strona internetową powinna stać się odpowiednio „opisana” tzn. swej zawartości zawierać interesująco opisany tytuł, który wówczas zainteresuje potencjalnego klienta, za pomocą temu wyszukiwarka internetowa wskaże atrakcyjny opis działalności przedsiębiorcy

- treści na stronie www powinny być unikalne, tzn. takie, które np. wyszukiwarka Google uzna za atrakcyjne, w efekcie częściej strona zostanie wyświetlona u potencjalnego klienta.

- Liczba zdjęć czy filmów na stronie, nie może powodować opóźnień w jej wczytywaniu, owe zaś zwiększają współczynnik odrzuceń, czyli ilość rezygnacji spośród oczekiwania na otworzenie się danej strony w urządzeniu, w trakcie jej wczytywania.

- strona winna zawierać wszelakie ułatwienia komunikacyjne np. specjalne, inteligentne oprogramowanie komputerowe, które to w sposób szybki i profesjonalny ułatwi kontakt firmy z ewentualnym klientem.

- witryna nie powinna zbyt sporo kosztować przy zachowaniu wymienionych parametrów, ewentualne środki inwestycyjne lepiej jest przeznaczyć w jej promocję, czyli dostarczenie przy jej pomocy ewentualnych klientów do naszej firmy. Ruch unikalnych odwiedzających oficjalną stronę klientów kosztuje, realizowany jest przy pomocy różnorodnego rodzaju zabiegów pozycjonujących stronę w sieci (SEO strony www), bądź też przy pomocy działań promocyjnych online.

- przy wyborze miejsc promujących nasza ofertę w globalnej sieci, warto rozważyć również kompletowanie jej o „wizytówkę biznesową” np. zumi. pl, bilet wizytowy Google, tak aby powiększyć szansę wyszukania naszych ofert głownie na rynnach miejscowych.

Promotion: Posiadając odpowiednia stronę internetową powinno się zadbać o jej sprawne wypromowanie w sieci. Obecna oferta rynkowa jest po tym zakresie jest bardzo bogata, na Polskim sektorze jest ok. 2000 tysięcy podmiotów trudniących się promocją stron www, poprawą widoczności oferty przedsiębiorstw w internecie. Powinno się przy tym wspomnieć, że ich główna oferta opiera się o działania efektywnościowe urzeczywistniane przy pomocy Facebook-a (Facebook Ads), czy też Googla (Google Adwords). Podmioty owe naliczają swoją marżę za obsługę tego typu kampanii po wielkości 10 – 20 proc. wartości samej konfrontacji.

eksperci: Polacy tworzą norweskie społeczeństwo dobrobytu. «Są ambitni i przedsiębiorczy»  Informacje

Eksperci: Polacy tworzą norweskie społeczeństwo dobrobytu. «Są ambitni i przedsiębiorczy» Informacje

Najdłuższy taki most. Imponująca konstrukcja otwarta Najpiękniejsza toaleta publiczna na globie. Jej remont kosztował krocie Pierwsza w Europie restauracja na dnie morza. Niesamowity projekt Zemsta elektrycznych aut. "To nie ideologia…...

Czytać
10 największych firm świata po rankingu Fortune Global 500

10 największych firm świata po rankingu Fortune Global 500

Ranking Fortune Global 500 to jeden z najbardziej prestiżowych, w jakim może znaleźć się przedsiębiorstwo - pięciuset największych u dołu względem przychodów spółek w świecie. W tegorocznym rankingu pojawiło się 10…...

Czytać