blisko

W 4 lata stworzył firmę wartą 23 mld dol. Miał przewagę, jakiej większości przedsiębiorców brakuje

  • Dom
  • Firmy
  • W 4 lata stworzył firmę wartą 23 mld dol. Miał przewagę, jakiej większości przedsiębiorców brakuje
Co powinien wiedzieć przedsiębiorca, kiedy zaczyna biznes? Colin Huang

Colin Huang jest założycielem a także CEO aplikacji zakupowej Pinduoduo, która jest bardzo znana w Chinach. W przeciągu niespełna czterech lat udało mu się sprawić, iż firma wzbogaciła się na temat 23 mld dolarów, an on sam jest pewną z najbogatszych osób przy Państwie Środka.

Aby odnieść tak ogromny sukces, Colin Huang potrzebował trzech, 5 roku. Jednak, jakim sposobem zdradza Ron Cao, pewien ze współpracowników Huanga, za sukcesem aplikacji Pinduoduo stoją ciężka praca oraz długoletnie doświadczenie jej założyciela.

Cao podkreśla, że gdy spotkał Colina Huanga, był u dołu ogromny wrażeniem jego niezwykłych umiejętności oraz wiedzy w temat prowadzenia przedsiębiorstwa. To w jego przekonaniu dało ich firmie ogromną przewagę nad innymi.

Oto co zdaniem Rona Cao już 4 lata nim wiedział i potrafił Huang, a czego jego w mniemaniu większość przedsiębiorców nie wie:

1. Ma ogromną wiedzę na temat świeckich rynków

- Colin ma przewagę nad innymi przedsiębiorcami, gdyż potrafi mówić w mnóstwo językach, zna i pojmuje specyficzne warunki panujące dzięki obcych rynkach - twierdzi Cao.

Huang spędził wiele lat w Dolinie Krzemowej, pracując jako inżynier w firmie Google. Za sprawą temu zdobył niesamowite praktykę. Jednocześnie, zdaniem Cao, dało mu to przewagę ponad przedsiębiorcami z USA, jacy znajdą tylko własne podwórko. Huang potrafi odnaleźć się zarówno na rynku amerykańskim, jak i chińskim.

2. Posiada wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu firm

Pinduoduo nie jest pierwszą firmą, jaką wiedzie Huang. Jego współpracownik określa go mianem "seryjnego przedsiębiorcy". Huang wcześniej założył już trzy firmy - dwa startupy handlowe oraz studio gier Xunmeng.

Choć żadna z tych firm nie odniosła aż tak ogromnego sukcesu, jak Pinduoduo, Huangowi udało się w nich wzbogacić. Dzięki wstecz wiedział już, jak radzić sobie z wieloma sprawami, o których początkujący biznesmeni nie mają pojęcia.

3. Wiedział, jak namówić klientów, by sami przyciągali kolejnych

Za ogromnym sukces Pinduoduo odpowiada umiejętność Huanga do zrobienia ze swojej aplikacji virala. Klienci sami zachęcali się nawzajem do używania aplikacji. Jeśli ktoś wydaje się być zadowolony z zakupionego wyrobu, dzieli się tą wiadomością z przyjaciółmi za pomocą samej aplikacji. Dzięki wstecz sprzedaż sama się nakręca. Cao nazywa to "społecznościową reklamą" i przypisuje plan Huangowi.

4. Dzierży wizję globalną

Choć aplikacja Pinduoduo jest na razie przystępna wyłącznie w Chinach, wówczas Cao sugeruje, że wkrótce firma może rozpocząć ekspansję globalną. I taki miał być pomysł Huanga od momentu samego początku. Biorąc pod spodem uwagę, że tylko po Chinach z aplikacji na dzień korzysta 5 milionów ludzi, wyjście na rynek międzynarodowy może być gigantycznym triumfem.

ciepła klucha, dobry i niedobry glina - typy szefów i managerów

Ciepła klucha, dobry i niedobry glina - typy szefów i managerów

Każdy wraz z nas spotyka się z rozmaitymi typami szefów - chłopakami folwarku, którzy traktują zatrudnionych jak niewolników, z fachowymi liderami, których jest jakim sposobem na lekarstwo, są też "managerowie…...

Czytać
co dalej z Lotniskiem Chopina? Ma atut, który w Europie potrafią wykorzystać

Co dalej z Lotniskiem Chopina? Ma atut, który w Europie potrafią wykorzystać

Premier o superlotnisku: może stanowić sercem biznesowym Polski Boom na polskim niebie. "Pokonamy kolejną granicę" "Kilkaset milionów" na spółkę od megalotniska. "Żeby mogła sprawnie działać" "Pajęczyna nowych linii". Pociągiem do superlotniska…...

Czytać