blisko

Amazon jest najgroźniejszą dla konkurentów firmą technologiczną. Oto dowód

  • Dom
  • Firmy
  • Amazon jest najgroźniejszą dla konkurentów firmą technologiczną. Oto dowód
Amazon - premiera urządzeń Echo

Amazon zaprezentował świeże urządzenia z rodziny Rezonans. Ta premiera sprzętowa demonstruje, że konkurenci zwyczajnie muszą się go bać.

Linia Echo to komplet produktów sterowanych głosem do tzw. inteligentnego domu z asystentką głosową Alexa. Amazon pokazał cztery nowości. Nowy inteligentny głośnik Echo, swoim ulepszona i większa wersja - Echo Plus, sterowana głosem kamera/videofon Echo Spot i kontrolery w formie pojedynczych przycisków - Echo Button.

Pojawiają się zasadnicze pytania. Czy ktokolwiek w zasadzie chce Echo Spot, takiego drobnego alarmu z kamerą w nocnej szafce? Ktokolwiek faktycznie chciałby kupić kontrolery Rezonans Button? Czy rynek przyjmie Echo Plus?

Foto: Matt Weinberger / BusinessInsider. com Echo Spot

Odpowiedź powinna zaniepokoić każdego konkurenta Amazona. Brzmi ona: wówczas nie ma znaczenia.

Podejście do porażki

Wynika to spośród filozofii biznesowej Jeffa Bezosa.

Kilka lat nim firma próbowała zawojować zbyt smartfonami i tabletami Amazon Fire. To była katastrofa, mało kto chciał je kupić, część inżynierów Amazona straciła pracę, firma musiała od nowa przemyśleć podejście do sprzętu.

Bezos wypowiedział wówczas w rozmowie z "The Washington Post" znamienne zdanie:

Jeśli rozmyślasz, że to [linia Fire - przyp. red. ] duża porażka, wiedz, że pracujemy aktualnie nad znacznie większymi porażkami. Nie żartuję. Przy poniektórych z nich Fire stanie się wyglądał jak małe, nieznaczące potknięcie.

Foto: Amazon Nowy głośnik Amazon Echo

Bezos wprowadził do kierowanej przez siebie firmy filozofię "Pierwszego Dnia". W skrócie chodzi o to, żeby decyzje np. o naniesieniu nowych produktów podejmować wyjąwszy czekania na pełen zbiór danych, a już najważniejsze, by decyzję zacząć szybko realizować i na bieżąco korygować kierunek działań.

Zobacz też: Amazon zbuduje drugą gigantyczną rezydencję. Niewiadomą pozostaje na wypadku jedna ważna rzecz

Aktualnie asystentka głosowa Amazona Alexa i linia Echo prezentują się na strzały w dziesiątkę. Alexa nie była pierwsza po swojej kategorii. Ale wówczas Amazon postawił na inteligentne głośniki. Google odpowiedział własnym produktem, do branży, wraz z właściwym sobie opóźnieniem, wkroczył nawet wszechmocny Apple wraz z Home Pod.

Być może konkurenci widzą, iż to się może udać, być może wchodzą po ten segment na każdy wypadek, bo wszedł Amazon. Wreszcie, może Google i Apple Amazona z owego segmentu wygryzą, bo pierwotnego produkty w dalszej perspektywie okażą się lepsze.

Dużo tych "może", jednak na tym etapie niczego nie wiemy na pewno. Jedno jest niezaprzeczalne a mianowicie jeśli Amazon przegra tę rozgrywkę, Jeff Bezos według prostu wyciągnie wtyczkę, zabije Alexę i przejdzie do odwiedzenia realizacji kolejnego dużego pomysłu. Koniec końców, Amazon zarabia na handlu. Zaś to oznacza, że nie ma niczego do stracenia. Może sobie budować ekosystem wokół Alexy, eksperymentować spośród nowymi produktami, obserwując, jak chwyciło, a co stało złym pomysłem.

A jeśli ta kategoria towarów jest sukcesem, Amazon zabezpieczył sobie właśnie kawałek przyszłości.

adam Rogacki członkiem zarządu Orlen Paliwa

Adam Rogacki członkiem zarządu Orlen Paliwa

300 plus w świeżej odsłonie. "Większa pewność odnośnie do jego ciągłego funkcjonowania" Rząd wycofał się z kontrowersyjnego pomysłu. Będzie inna propozycja Cztery śmigłowce za więcej niż 1, 6 miliarda. "Wzmocnią znacząco…...

Czytać
93 proc. zakupów zaczyna się od zapytania w wyszukiwarce gogole. Zobacz jak być wyraźnym w sieci

93 proc. zakupów zaczyna się od zapytania w wyszukiwarce gogole. Zobacz jak być wyraźnym w sieci

Nie ma znaczenia co oferujemy: zaawansowane rozwiązania IT, opony samochodowe czy ekologiczną marchewkę. Bez internetu ani rusz. Sieć jest dziś przyrodzonym miejscem handlu i reklamy. Mówiąc dosadnie: jeżeli potrzebuje się robić…...

Czytać