Jak działa DoorDash?

17 lutego 2021

DoorDash to usługa dostawy jedzenia na żądanie. Mówiąc prościej, jest to Uber do jedzenia (podobnie jak Uber Eats). Założona w 2013 roku i z siedzibą w San Francisco aplikacja DoorDash umożliwia zamawianie jedzenia z różnych pobliskich uczestniczących restauracji. Pozwala również ludziom rejestrować się jako dostawcy żywności (nazywani Dashers) i, oczywiście, pozwala restauracjom rejestrować się, aby ich jedzenie było dostarczane do klientów.

Według raportu firmy Second Measure z listopada 2019 r., Zajmującej się analityką konsumencką, jest to najpopularniejsza usługa dostarczania żywności oparta na aplikacjach w USA, wyprzedzająca Uber Eats i GrubHub. Aplikacja zajmuje obecnie około 38% rynku dostaw żywności w USA i stała się bardziej popularna dopiero w 2020 roku ze względu na zmieniające się czasy. Jeśli jeszcze tego nie próbowałeś, oto co powinieneś wiedzieć.

Dla zjadaczy

Głodny? Cóż, pierwszym krokiem do korzystania z DoorDash jest pobranie go z Apple App Store lub Google Play Store. Jedną z rzeczy, o których należy pamiętać, jest to, że obecnie DoorDash jest dostępny tylko w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Australii.

Krok 1 : Po pobraniu na smartfon z systemem iOS lub Android należy otworzyć aplikację i rozpocząć rejestrację konta klienta. Aby to zrobić, musisz podać podstawowe dane osobowe, takie jak imię i nazwisko, adres fizyczny, adres e-mail i numer telefonu. Jeśli chcesz, możesz zarejestrować się przez Facebooka lub Google. Musisz także utworzyć hasło, które później dokładnie zanotuj.

Krok 2 : Po zarejestrowaniu się możesz zacząć zamawiać jedzenie. Możesz to zrobić, przeglądając stronę główną aplikacji DoorDash lub możesz dotknąć ikony Szukaj u dołu ekranu, aby wpisać nazwę restauracji lub wybrać określoną kategorię potraw. Ponieważ Doordash zna Twój adres, może oferować lokalne oferty, poprzednie ulubione i najszybsze opcje dostawy, a także wszystkie opcje dostępne w sekcji Wszystkie restauracje. Szacowane czasy dostaw, opłaty i oceny są wyświetlane dla każdej restauracji. Pamiętaj, że jeśli restauracja jest wyszarzona, oznacza to, że jest zamknięta i nie może dostarczyć.

Krok 3 : Jeśli dotkniesz restauracji, zostaniesz przeniesiony na stronę menu tej restauracji. Tutaj możesz dotknąć określonych produktów spożywczych lub dotknąć kategorii (np. Popularne artykuły). Restauracje mogą tutaj dostosowywać swoją ofertę, ale zazwyczaj istnieją opcje wyboru dodatkowych składników, dodania mięsa lub wegetariańskiej potrawy, dodania lub usunięcia przyborów kuchennych i nie tylko. Po wprowadzeniu żądanych zmian możesz stuknąć przycisk Dodaj do zamówienia u dołu ekranu.

Krok 4 : Po zamówieniu pierwszego przedmiotu możesz dodać dodatkowe elementy, dotykając przycisku Zamknij u góry ekranu (wygląda jak X). Jeśli chcesz złożyć zamówienie, musisz nacisnąć przycisk Wyświetl koszyk . Tutaj możesz zobaczyć wybrane produkty, a także całkowitą cenę zamówienia. Jeśli chcesz zapłacić, dotknij karty Kontynuuj .

Krok 5 : Jeśli to Twój pierwszy raz, zostaniesz poproszony o wybranie metody płatności. Możesz wybrać Apple Pay lub Google Pay (w zależności od smartfona) albo możesz zapłacić kartą kredytową lub debetową. Jeśli wybierzesz kartę kredytową lub debetową, zostaniesz poproszony o podanie informacji o karcie (jeśli nie złożyłeś wcześniej zamówienia). Po wprowadzeniu poprawnych informacji dotknij Zapisz . Później proces płatności jest automatyczny, więc nie musisz się martwić, że zrobisz to ponownie, chyba że chcesz zmienić metodę płatności.

Krok 6 : Następnie przejdziesz do strony kasy. Sprawdź dokładnie swoje dane adresowe i dodaj instrukcje dotyczące dostawy (np. Co zrobić, jeśli nikt nie otworzy drzwi). Sprawdź również wszystkie swoje opłaty: DoorDash podzieli opłaty w oparciu o koszt posiłku, opłatę za dostawę i napiwek, który płacisz kierowcy. Napiwek jest zwykle ustalany od 4 do 6 USD w oparciu o różne czynniki, ale można go dostosować. Na koniec dotknij Złóż zamówienie.

Krok 7 : DoorDash wyświetli teraz pasek postępu, który pokazuje, kiedy Twoje zamówienie zostanie odebrane, w drodze i dostarczone, zwracając uwagę, ile minut to powinno (nie jest gwarantowane). Obejmuje mapę, która pokazuje miejsce docelowe, lokalizację restauracji i lokalizację kierowcy, który przyjmuje zamówienie. Kierowcy mogą wysyłać SMS-y lub dzwonić do Ciebie z aktualizacjami, zmianami w menu i innymi informacjami, chociaż może to być trochę chybione. Po dostawie zostaniesz poproszony o ocenę Dashera i restauracji.

Subskrypcja DoorDash DashPass

Użytkownicy mają również możliwość zapisania się do DashPass, usługi subskrypcyjnej dla częstych użytkowników. DashPass pomaga zaoszczędzić pieniądze na kilka różnych sposobów – ale z miesięczną opłatą w wysokości 10 USD.

Usługa obejmuje korzyści, takie jak zerowe opłaty za dostawę dla zamówień powyżej 12 USD (dokładna kwota może się różnić, ale zwykle wynosi od 10 do 15 USD). Nie wszystkie restauracje uczestniczą w oszczędnościach DashPass, ale jest to dość powszechne, szczególnie w przypadku większych sieci. Abonenci otrzymują również priorytetową obsługę klienta i specjalne promocje dla lokalnych restauracji. Oferty mogą się również zmieniać w czasie.

Nie ma umowy na DashPass: możesz zarejestrować się i anulować w dowolnym momencie. DoorDash szacuje, że opłaca się, jeśli wykonasz trzy duże zamówienia miesięcznie. Zwykłe zamówienie na dwa dania zwykle kosztuje powyżej 12 USD w większości miejsc, więc aktywacja nie jest trudna.

DashMart

DashMart to dodatkowa usługa, którą DoorDash zapewnia poza podstawową dostawą jedzenia. Dzięki DashMart możesz zamówić składniki żywności, podstawowe leki, artykuły higieniczne i różne artykuły dla zwierząt domowych, aby zapewnić szybką dostawę. DoorDash nawiązał współpracę z firmami takimi jak Walgreens, 7-Eleven, CVS, Wawa, Pet-Smart i innymi, aby to umożliwić. Kluczową wartością oferowaną w tym przypadku jest szybkość dostawy, która ma wynosić około 30 minut, podobnie jak usługa dostarczania jedzenia.

Dla kierowców (aka Dashers)

Dla każdego, kto chce zostać Dasherem, proces rejestracji w DoorDash jest stosunkowo prosty. Musisz zarejestrować się za pośrednictwem strony internetowej firmy, a następnie podać swój adres e-mail, numer telefonu i kod pocztowy. Co najważniejsze, musisz również wypełnić sprawdzenie przeszłości, które wymaga informacji, takich jak data urodzenia, numer ubezpieczenia społecznego i typ pojazdu.

Gdy to zrobisz, będziesz musiał poczekać, aż DoorDash sprawdzi Twoje dane i zatwierdzi Twoje zgłoszenie. To prawie oczywiste, ale musisz mieć co najmniej 18 lat i ważne prawo jazdy, ważne ubezpieczenie i czysty rekord jazdy. Do dostarczania żywności za pomocą DoorDash możesz używać dowolnego pojazdu nadającego się do ruchu drogowego.

Gdy Twoje zgłoszenie zostanie zaakceptowane, możesz zalogować się do aplikacji DoorDash, aby sprawdzić dostępne miejsca do odbioru i odbioru. Po zaakceptowaniu zamówienia będziesz musiał przybyć do restauracji tuż przed podanym czasem odbioru. Następnie za pomocą aplikacji potwierdzasz przybycie do restauracji, a także musisz zaznaczyć każdą pozycję dostawy. Następnie jedziesz pod adres klienta.

Dashers powinien również zauważyć, że potencjalnie mogą kwalifikować się do DoorDash Drive, lepiej płatnej usługi, która obsługuje duże zamówienia cateringowe. Jest zarezerwowany dla najlepiej ocenianych kierowców, a Dashers musi wykonać co najmniej 100 dostaw i ma średnią ocenę 4,8 i wskaźnik ukończenia 90%.

Do restauracji

Po raz kolejny restauracje, które chcą się zarejestrować, aby udostępniać swoje jedzenie użytkownikom DoorDash, muszą wejść na stronę internetową firmy i ubiegać się o status Partnera. Nie musisz prowadzić dużej krajowej sieci, aby się zarejestrować, więc jeśli jesteś lokalną restauracją, również warto to rozważyć. DoorDash oferuje także doradztwo finansowe i usługę Storefront w celu założenia sklepu internetowego za pośrednictwem DoorDash, a także usługi realizacji zamówień za pośrednictwem DoorDash Drive.

Podczas rejestracji podajesz nie tylko nazwę, adres i numer restauracji, ale także wybierasz sposób otrzymywania zamówień. Na przykład plan na tablet kosztuje obecnie 6 USD tygodniowo, a plan na tablet i drukarkę to 9,15 USD. Warto również zauważyć, że prowizja DoorDash wynosi obecnie 30% wartości zamówień złożonych za pośrednictwem DoorDash. Nie jest to nieistotne, ale DoorDash twierdzi, że dzięki aplikacji restauracje mogą zwiększyć sprzedaż na wynos o 50%.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy