Jak odzyskać pieniądze po oszustwie

17 lutego 2021
Category: Konto Bankowe

Powiązane przewodniki

  • Co to jest kradzież tożsamości?
  • Co zrobić, jeśli jesteś ofiarą oszustwa związanego z przelewem bankowym (APP)powiązane tematy
  •  OszustwaOszustwa internetoweWzywamy rząd do zapewnienia, że ​​firmy chronią nas wszystkich przed oszustwami.

    Który? alerty o oszustwach

    Zarejestruj się w Which? Alert o oszustwie, aby dowiedzieć się, co musisz wiedzieć o najnowszych oszustwach, niezależnie od tego, czy jest to nowy e-mail phishingowy, czy fałszywa rozmowa telefoniczna z HMRC.

    Dzięki ponad 60-letniemu doświadczeniu w walce z oszustwami i ochronie konsumentów, ta bezpłatna usługa przed którą? jest dostępny dla każdego.

    Więcej ofiar oszustw bankowych wkrótce otrzyma zwrot kosztówWięcej ofiar oszustw związanych z przelewem bankowym otrzyma zwrot kosztów od swojego banku po uruchomieniu dobrowolnego kodu 28 maja 2019 r.

    Banki, towarzystwa budowlane i inni zarejestrowani dostawcy usług płatniczych będą musieli wprowadzić więcej środków w celu ochrony klientów przed oszustwami związanymi z przelewami bankowymi.

    Jeśli padłeś ofiarą oszustwa związanego z przelewem bankowym i albo bank, z którego wysłałeś pieniądze, albo bank, który je otrzymał, nie spełniał tych standardów, zwrot pieniędzy powinien zostać wypłacony po uruchomieniu programu.

    Do tego czasu nadal powinieneś złożyć skargę do swojego banku, a jeśli Ci się nie powiedzie, przekaż ją do rzecznika ds. Usług finansowych, który już używa kodu do rozstrzygania spraw.

    Możesz przeczytać więcej o tym, co ten schemat oznacza dla Ciebie i dla banków w naszej historii o kodzie.

    1 Zapłaciłem kartą kredytową

    Jeśli zapłaciłeś za towary lub usługi kartą kredytową lub debetową, masz większą ochronę, jeśli coś pójdzie nie tak, zgodnie z sekcją 75 ustawy o kredycie konsumenckim lub korzystając z obciążenia zwrotnego.

    Ale to, czy możesz złożyć reklamację, czy nie, zależy od rodzaju oszustwa, na który wpadłeś.

    Przykładem oszustwa, w którym można było skorzystać z sekcji 75 ustawy o kredycie konsumenckim lub obciążenia zwrotnego, byłoby oszustwo polegające na zapłaceniu za towary lub usługi i okazuje się, że albo nie były one nigdy dostępne, albo „sprzedawca zniknął.

    Karty kredytowe mają najlepszą ochronę, ponieważ możesz zgłosić roszczenie przeciwko dostawcy karty na mocy sekcji 75.

    Zgodnie z sekcją 75 firma obsługująca kartę kredytową jest solidarnie odpowiedzialna za każde naruszenie umowy lub wprowadzenie w błąd przez firmę.

    Aby sekcja 75 miała zastosowanie, zakupiony przedmiot lub usługa musi kosztować więcej niż 100 GBP i nie więcej niż 30 000 GBP.

    2 Zapłaciłem kartą debetową

    Jeśli korzystałeś z karty debetowej, możesz poprosić swój bank o zwrot pieniędzy w ramach programu obciążenia zwrotnego.

    Obciążenie zwrotne nie jest objęte prawem, ale stanowi część zasad programu, które uczestniczące banki subskrybują.

    Dotyczy to wszystkich transakcji kartą debetową, w tym towarów kosztujących mniej niż 100 GBP, chociaż dokładne zasady mogą się różnić w zależności od sieci American Express, Maestro i Visa.

    Nie ma jednak gwarancji, że Twój bank będzie w stanie odzyskać pieniądze poprzez obciążenie zwrotne.

    Obciążenie zwrotne dotyczy również transakcji kartą kredytową, ale będzie szczególnie przydatne, gdy towary kosztują mniej niż 100 GBP, a więc sekcja 75 nie ma zastosowania.

    Jeśli chcesz skorzystać z obciążenia zwrotnego, aby odzyskać pieniądze po oszustwie, ten szablon listu może pomóc.

    3 Użyłem przelewu bankowego

    Jeśli złapało Cię skomplikowane i przekonujące oszustwo, w wyniku którego przelałeś pieniądze na inne konto bankowe, powinieneś natychmiast skontaktować się z bankiem.

    Bank może podjąć próbę odzyskania środków po otrzymaniu powiadomienia.

    Złóż skargę do swojego banku w sprawie oszustwa związanego z przelewem bankowymIstnieją kroki, które należy wykonać, i najważniejsze informacje, które należy znać. Mamy również wzór listu, w którym możesz napisać formalną skargę do Twojego banku w sprawie oszustwa związanego z przelewem bankowym (APP).

    4 Zapłaciłem za pomocą PayPal

    Zamówienie nie zostało dostarczone

    Jeśli oszust przyjął płatność za przedmiot za pośrednictwem systemu PayPal, a następnie go nie wysłał, powinieneś być objęty ochroną kupujących w systemie PayPal. Istnieją jednak wyjątki i ograniczenia czasowe dotyczące wniesienia roszczenia.

    W niektórych przypadkach oszuści zakładają przekonująco wyglądające formy płatności PayPal, które w rzeczywistości zbierają dane bankowe. W takim przypadku nie masz żadnej ochrony w ramach programu ochrony kupujących PayPal.

    Fałszywa strona płatności PayPal

    Dzieje się tak, ponieważ PayPal nie jest częścią transakcji; oszust właśnie wykorzystał swoją markę bez ich wiedzy, aby oszukać działalność wyglądała na legalną.

    Ochrona sprzedającego

    Jeśli oszust płaci za pośrednictwem systemu PayPal, odbiera zamówienie, a następnie twierdzi, że go nie otrzymał, i zgłasza roszczenie za pośrednictwem Ochrony kupujących w systemie PayPal lub sekcji 75.

    Jeśli złapie Cię to oszustwo, prawdopodobnie zechcesz zgłosić roszczenie w ramach Ochrony sprzedających w systemie PayPal.

    Ale ma to pewne warunki i wymagania – szczególnie w odniesieniu do używanego adresu dostawy i sprzedawcy posiadającego dowód dostawy.

    Jeśli spełniasz wszystkie kryteria, powinieneś być chroniony.

    W niektórych przypadkach oszust będzie świadomy tych zasad i wskaże inny adres dostawy lub odbierze osobiście.

    W takim przypadku nie będziesz objęty ochroną sprzedającego, ponieważ nie spełniłeś warunku wysłania przedmiotu na zarejestrowany adres właściciela konta.

    5 Skorzystałem z usługi przekazu pieniężnego

    Niestety, nie zawsze możesz odzyskać pieniądze, jeśli zostałeś oszukany, zwłaszcza jeśli przekazałeś gotówkę lub zapłaciłeś za pośrednictwem usługi przelewu, takiej jak MoneyGram, PayPoint lub Western Union.

    Wszystkie te usługi zapewniają porady, jak unikać oszustw i oszustw, więc dobrze jest zapoznać się z ich poradami, aby zabezpieczyć się przed takimi oszustwami w przyszłości.

    6 Nie autoryzowałem płatności

    Jeśli na Twojej karcie znajduje się transakcja, o której nic nie wiesz, możesz złożyć reklamację w swoim banku jako transakcję nieautoryzowaną.

    Jeśli przekazujesz swoją kartę, aby została z niej pobrana określona kwota, a następnie zauważysz, że więcej pieniędzy zostało pobranych bez Twojej zgody lub ktoś inny zabrał jakąś kwotę, możesz wystąpić z roszczeniem o tę dodatkową kwotę.

    Przepisy dotyczące usług płatniczych z 2009 r. Oraz zasady prowadzenia działalności bankowej nakładają na banki i towarzystwa budowlane obowiązek zwrotu kosztów w takich okolicznościach.

    Pamiętaj, aby zgłosić nieautoryzowaną transakcję, gdy tylko się o niej dowiesz.

    Oszustwa, na które trzeba uważaćJeśli odpowiesz na wiadomość e-mail od oszustów i wyślesz pieniądze, nie ma mechanizmu odzyskania pieniędzy, jeśli jest to transakcja, którą autoryzowałeś.

    Powinieneś być szczególnie ostrożny, odpowiadając na e-maile, w których stwierdza się, że możesz zdobyć dużą sumę pieniędzy, ale musisz wysłać pieniądze, aby je uwolnić.

    Jeśli zdecydujesz się to zrobić, nie możesz nic zrobić, aby odzyskać pieniądze za pośrednictwem banku, ponieważ będą one postrzegane jako pieniądze, które dobrowolnie wypłaciłeś.

    7 Wsparcie emocjonalne po oszustwie

    Bycie oszukanym może mieć ogromny wpływ na twoje samopoczucie emocjonalne i zdrowie psychiczne. Często warto porozmawiać z kimś o tym, przez co przechodzisz.

    Może to być wszystko, od jednorazowego oszustwa po coś, co uwikłuje Cię miesiącami, każde oszustwo ma wpływ na Twoje życie bez względu na jego rozmiar.

    Mind ma poufną infolinię Mind Infoline, dostępną pod numerem 0300 123 3393 (linie otwarte od poniedziałku do piątku w godz. 9-18).

    Organizacja charytatywna prowadzi również wspierającą społeczność internetową Elefriends, w której możesz rozmawiać i dzielić się swoimi doświadczeniami dotyczącymi zdrowia psychicznego.

    Victim Support ma bezpłatną, całodobową infolinię, na której możesz porozmawiać z kimś poufnie. Może to być jednorazowa rozmowa telefoniczna lub mogą skierować Cię do lokalnych służb w celu uzyskania stałego wsparcia.

    Ta usługa jest bezpłatna i prowadzona przez Victim Support, która jest niezależną organizacją charytatywną.

  • We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy