Jak skłonić kogoś do zainwestowania w Twój pomysł

17 lutego 2021
Category: Jeśli Nie Masz

Jako doradca wielu założycieli nowych przedsięwzięć, często słyszę ich frustrację, gdy inwestorzy mówią: „Podoba mi się twój pomysł, ale wróć, gdy będziesz mieć większą przyczepność. Jako członek grupy inwestycyjnej aniołów, muszę przyznać, że jest to prawdopodobnie najczęstsze odrzucenie, jakie wydajemy.

Chodzi o to, by pokazać, że pasja założyciela nie zastąpi prawdziwych klientów kupujących produkt.

Wyzwaniem jest przekonanie inwestorów, że Twoja firma przyciągnie prawdziwych klientów, zanim uzyskasz strumień przychodów przekraczający Twoje wydatki. Nawet jeśli sam finansujesz projekt (ładowanie początkowe), powinieneś zadać sobie to samo pytanie, zanim spalisz wszystkie swoje zasoby.

Wczesne przestawianie w oparciu o prawdziwe opinie klientów jest zawsze tańsze niż później.

Nauczyłem się tego na własnej skórze kilka lat temu w startupie, w którym klienci pokochali nasz pomysł i darmowy prototyp, ale nie mogliśmy sprzedać jednego za pełną cenę wymaganą do spełnienia naszych prognoz finansowych.

Po prostu nie przetestowaliśmy wrażliwości cenowej w segmencie rynku i geografii, które wymagały oferowanych przez nas funkcji. W rzeczywistości żaden założyciel nie jest w stanie przewidzieć wszystkich zmiennych na dzisiejszym rynku.

Co więc powinien zrobić założyciel nowego przedsięwzięcia, aby przekonać siebie, a także potencjalnych inwestorów, że mają rentowny biznes, zanim wyniki będą rozstrzygające?

Oto kilka strategii, które polecam z własnego doświadczenia, aby zwiększyć swoje szanse na sukces biznesowy, a także zbudować punkty trakcji z inwestorami:

1. Cytuj badania rynku i opinie ekspertów zewnętrznych.

Bez względu na to, jak bardzo Ty i Twoi przyjaciele jesteście pasjonatami rozwiązania, nie oznacza to, że jeśli je zbudujecie, przyjdą.

Poszukaj dowodów z uznanych źródeł, takich jak Grupa Gartner, i spędź czas z ekspertami branżowymi i prawdziwymi klientami, zanim określisz możliwości i ceny.

2. Zacznij sprzedawać go w mediach społecznościowych, zanim go zbudujesz.

Marketing jest w dzisiejszych czasach wszystkim. Budowanie dynamiki marketingowej zajmuje średnio tyle samo czasu, co budowanie rozwiązania.

Naprawdę słuchaj opinii, które otrzymujesz. Jeśli zaczekasz z wprowadzeniem na rynek, aż Twój produkt będzie gotowy, przekonanie się, że jego zmiana w celu spełnienia rzeczywistych danych będzie bardzo kosztowna.

3. Zbuduj realistyczny model przychodów i ceny w oparciu o koszt.

Darmowy model z domniemanych zamiar zarabiać na później, nie współpracuje z inwestorami już. Utrzymanie biznesu wymaga prawdziwych pieniędzy, z marżą w przedziale 50 procent oraz realistycznymi kamieniami milowymi i wskaźnikami. Sprzedaj co najmniej jeden za pełną cenę prawdziwemu klientowi, aby pokazać przyczepność.

4. Udokumentuj i zainicjuj wieloaspektowy plan marketingowy.

Sama poczta pantoflowa i marketing wirusowy nie są wystarczające, a strona internetowa to nie wszystko, czego potrzebujesz, aby uzyskać wiarygodność.

Aby uzyskać widoczność i dystrybucję skalowania, zaplanuj na jednym lub dwóch poziomach relacji partnerskich, a także wcześnie na rzeczywiste wydarzenia i promocje. Trakcja to wyniki marketingu i sprzedaży.

5. Zbierz wczesne referencje i zobowiązania klientów.

W dzisiejszych czasach wielkie oczekiwania klientów w zakresie obsługi obejmują zakupy, zamknięcie, dostawę, użyteczność i wsparcie. Jeśli nie masz jeszcze prawdziwych klientów, skup się na wielkości rurociągu, listach intencyjnych i penetracji uznanych punktów sprzedaży i dystrybucji.

6. Pokaż organizację zespołu i przygotowanie do zwiększania skali.

Nowe przedsięwzięcia wymagające finansowania bez wiarygodnego przywództwa operacyjnego i finansowego prawdopodobnie zostaną odrzucone.

Nie zakładaj, że pracowników obsługujących klientów można zatrudnić i przeszkolić w ostatniej chwili. Twoje cele planu i kamienie milowe w tych obszarach są kluczem do osiągnięcia oczekiwanych wyników.

Nie sugeruję, że wszystkie te elementy biznesowe muszą być doskonałe, zanim poprosisz o finansowanie lub otworzysz drzwi dla biznesu. Jako aktywny anioł-inwestor oczekuję, że założyciele będą w stanie przekazać plan i postęp w zakresie tych elementów, tak jak oczekuję, że zrozumieją i zakomunikują wszystkie elementy swojej technologii i rozwiązania.

W biznesie nie ma magicznego wskaźnika, tylko wyniki. Im więcej dowodów możesz dostarczyć klientom w ręku lub niecierpliwie czekając pod drzwiami, tym bardziej prawdopodobne i na czas jest to, że będziesz w stanie wykonać następny krok.

Twoja pasja i osobiste przekonanie są konieczne, ale niewystarczające, aby przekształcić świetny pomysł w skalowalny biznes.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy