Jak usunąć wszystkie ujemne pozycje z raportu kredytowego

17 lutego 2021
Category: Możesz Mieć

Uwaga: jeśli potrzebujesz pomocy w pisaniu metody weryfikacji / listu 611, skorzystaj z tego linku.

OSTRZEŻENIE: Kwestionowanie legalnych przedmiotów (przedmiotów, które rzeczywiście należą do Ciebie) jest oszustwem . Nie próbuj usuwać przedmiotów, które na pewno należą do Ciebie. Nie zalecamy usuwania wszystkich pozycji ze swojego profilu kredytowego, chyba że na pewno nie należą one do Ciebie.

Jeśli przeczytałeś nasz artykuł o usuwaniu błędów z raportu kredytowego, ale chcesz usunąć wszystko , ten artykuł może być dla Ciebie.

Jak usunąć negatywne pozycje z raportu kredytowego

Uwaga: ten artykuł, podobnie jak wszystkie artykuły na tej stronie, nie jest poradą prawną. Jeśli potrzebujesz porady prawnej, skonsultuj się z prawnikiem. Ten artykuł nie stanowi żadnej gwarancji.

Jak wspomniano powyżej, w tym artykule wyjaśniono, jak usunąć wszystkie negatywne pozycje z raportu kredytowego, które nie należą do Ciebie. To nie jest coś, co dzieje się w nocy; zajmie to trochę czasu i cierpliwości. Będziesz musiał wysłać całkiem sporo listów przez wiele miesięcy, delikatnie mówiąc. Przygotuj się na poświęcenie czasu i wysiłku na ten projekt. W końcu to projekt, a ten projekt zmieni na lepsze Twoje życie finansowe.

Wiele negatywnych pozycji wymienionych w raportach kredytowych amerykańskich konsumentów jest niedokładnych. Daje ci to prawo nie tylko do kwestionowania tych negatywnych pozycji, ale także kwestionowania, w jaki sposób doszli do wniosku, jeśli ich nie usuną. Omówmy, jak możesz usunąć wszystkie te negatywne elementy, które nie należą do Ciebie.

Zasada 1: NIE używaj jednego z tych szablonów, które możesz łatwo znaleźć w Internecie. Biura informacji kredytowej mogą wstrzymać każde dochodzenie, o które poprosisz, ponieważ uznają je za niepoważne. Pamiętaj, aby napisać własny i wydrukować go naszym lub, jeszcze lepiej, ręcznie napisać list długopisem, aby go wysłać. Listy pisane odręcznie mogą być traktowane poważniej. Najważniejsze jest to, że chcesz, aby śledztwo zaczęło się na właściwej stopie, więc nie spiesz się i spraw, aby było to jak najbardziej legalne. Szablony są nie do przyjęcia.

Zasada nr 2: Miej cierpliwość. W większości przypadków nie stanie się to szybko. Możesz mieć szczęście, ale nie spodziewaj się, że tak się stanie, chyba że masz tylko kilka pozycji w swoim raporcie. Spodziewaj się wysłania wielu listów do wszystkich 3 biur (jeśli na każdym z nich znajdują się negatywne pozycje), a następnie spodziewaj się wysłania wielu kolejnych wiadomości. Cierpliwość to podstawa. Poważnie, bądź spokojny i bądź przygotowany na całkiem sporo pisania.

Zasada nr 3: Nie rób sporów online. Z wielu praw zrezygnujesz, korzystając z internetowego systemu rozstrzygania sporów biur kredytowych. Niedobrze. Trzymaj się odręcznych liter, aby mieć znacznie większą szansę na usunięcie elementów!

Uzyskaj raport kredytowy

Uzyskanie raportu kredytowego jest łatwe, zwłaszcza jeśli nie korzystałeś jeszcze z AnnualCreditReport.com. Możesz skorzystać z tej usługi, aby szybko i łatwo i bezpłatnie pobrać raporty kredytowe ze wszystkich 3 biur kredytowych (Experian, Equifax i TransUnion). Prawo stanowi, że wszyscy konsumenci mają prawo do 1 bezpłatnego raportu kredytowego od każdego z głównych biur każdego roku.

Jeśli wyczerpałeś swój roczny raport kredytowy i czujesz, że musisz wyciągnąć nowy raport, możesz użyć dowolnej witryny internetowej biur, aby pobrać raport. Większość oferuje również raporty ze wszystkich 3 biur. Inne usługi, takie jak MyFICO.com, również oferują 3 raporty. Nie ma znaczenia, skąd je masz, po prostu upewnij się, że masz całkiem aktualny raport, na wypadek gdyby pojawiło się coś nowego.

Zrozumienie raportu kredytowegoMożna to zrobić na kilka sposobów.

1. Reklamacje składać w Biurze Ochrony Finansów Konsumentów

2. Napisz pisma w sprawie sporu do agencji ratingowych.

Złożenie skargi w CFPB

Złożenie skargi w Biurze Ochrony Finansów Konsumentów jest łatwe. Przejdź tutaj i złóż skargę.

Tak, to wszystko. Dla niektórych może to być najlepszy sposób, ale inni mogą potrzebować bardziej „dramatycznego podejścia.

Pisanie listu w sprawie sporu

Teraz, gdy masz przed sobą świeżo wyciągnięty raport kredytowy – poszukaj pozycji ujemnych wymienionych w raporcie (raportach). Będziesz musiał napisać listy do każdego biura, które podaje pozycje negatywne. Tak więc, jeśli wszystkie 3 biura (TransUnion, Experian i Equifax) pokazują pozycje ujemne, musisz pisać do każdego z nich indywidualnie.

Najlepszą radą, jaką mogę ci dać, jest ręczne pisanie tych listów tak, aby wyglądały osobiście, a nie jak każdy inny pobrany szablon, który te biura widzą każdego dnia. Otrzymują ich tysiące każdego dnia, więc jeśli uważasz, że szablon przemknie bez namysłu, prawdopodobnie się mylisz.

eOSCAR: Biura informacji kredytowej używają automatycznego systemu rozpatrywania sporów o nazwie eOSCAR. Ten system skanuje każdą literę – wykorzystując technologię skanowania OCR (optyczne rozpoznawanie znaków).

Z ich strony internetowej:

e-OSCAR jest oparty na sieci Web, Metro 2 zgodny, zautomatyzowany system, który umożliwia D ata F urnishers (DFS) oraz C REDIT R eporting gencies (CRA), aby utworzyć i reagowania na historii kredytowej konsumentów sporów. Agencje ratingowe obejmują Equifax, Experian, Innovis i TransUnion, ich podmioty stowarzyszone lub niezależne biura kredytowe i firmy zajmujące się sprawozdawczością hipoteczną. e-OSCAR zapewnia również DF wysyłanie aktualizacji historii kredytowej „poza cyklem do agencji ratingowych.

System obsługuje głównie A utomated C REDIT D ispute V erification (ACDV) i utomated U niversal D ataform (AUD) przetwarzanie danych, jak również szereg powiązanych procesów rejestracji uchwyt, zarządzanie i raportowanie kod abonenta.

ACDV zainicjowane przez agencję ratingową w imieniu konsumenta są kierowane do odpowiedniego dostawcy danych w oparciu o agencję ratingową i przynależność do kodu abonenta wskazane przez DF. ACDV jest zwracany inicjującej agencji ratingowej wraz ze zaktualizowanymi informacjami (o ile istnieją) dotyczącymi historii kredytowej konsumenta. Jeśli konto zostanie zmodyfikowane lub usunięte, kopie do wiadomości są wysyłane do każdej agencji ratingowej, z którą DF ma relację sprawozdawczą.

DF inicjuje transakcje AUD w celu przetwarzania aktualizacji historii kredytowej poza cyklem. System służy do tworzenia AUD i kierowania go do odpowiednich CRA na podstawie kodów abonentów określonych przez DF w rekordzie AUD. Proces e-OSCAR AUD ma na celu dostarczenie agencji ratingowej korekty danych konsumenta, które muszą być obsługiwane poza zwykłym cyklem raportowania działań. System e-OSCAR nie może być używany do dodawania lub tworzenia rekordów w aktach konsumenta ani jako substytut sprawozdawczości w cyklu do agencji ratingowych.

Więc co to wszystko oznacza? Zasadniczo oznacza to, że nie możesz po prostu wysłać tego samego listu, który wysyłają wszyscy inni i oczekiwać innych wyników (tj. Małej szansy na usunięcie elementów).

Skonstruujmy przykładowy list, którego możesz użyć do zakwestionowania pozycji w raporcie.

Imię i nazwisko

Adres do korespondencji

Miasto, stan, kod pocztowy

Nazwa biura kredytowego Piszesz do

biura kredytowego Adres

Miasto, stan, kod pocztowy biura kredytowego

Szanowni Państwo / Do kogo to może dotyczyć

Podałeś niedokładne pozycje w moim pliku kredytowym i muszę je jak najszybciej usunąć. Te niedokładne pozycje (wymienione poniżej) wpływają na moją zdolność kredytową i środki do życia. Usuń je natychmiast.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy