blisko

Temat: Motoryzacja

Bramy awaryjne na autostradach a mianowicie kto i kiedy może je otworzyć  Moto

  • Duży ruch w autosalonach. Ów marki wybierano najczęściej
  • Zmiany w egzaminach na prawko. Jest propozycja ministerstwa
  • GDDKiA zrywa umowy z Włochami. Mieli budować fragmenty A1 i S3
  • Surowe sankcje za cofanie licznika. Prezydent podpisał ustawę
  • Z Trójmiasta do granicy z Państwem czeskim w pięć godzin. Wydaje się umowa na ostatni odcinek A1

Co tworzyć kiedy na autostradzie doszło do wypadku i przewóz jest całkowicie zablokowany? Cofanie do najbliższego zjazdu wówczas fatalny pomysł. Wydostanie się z autostrady mogą uprościć bramy awaryjne. Kto i kiedy ma je obowiązek otworzyć? O tym w materiale z programu "Raport" w TVN Turbo.

W wypadkach drogowych wszystka sekunda jest niezwykle zasadnicza. Pozostawiona przestrzeń między pojazdami, czyli tak zwany korytarz życia, ma ułatwić ratownikom dojazd do potrzebujących.

Coraz częściej z takiego korytarza korzystają też jednak inni kierowcy, którzy jadąc pod prąd próbują przeoczyć autostradę gdzie utknęli. Wykonują to niezgodnie z wzorami, za co grozi nie zaakceptować tylko mandat, ale i strata prawa jazdy.

Otwarcie bram awaryjnych

Niektórzy posiadacza auta twierdzą, że jazda u dołu prąd wcale nie byłaby konieczna, gdyby zablokowaną - na przykład z motywu wypadku - autostradę możemy byłoby opuścić bramą awaryjną. Takie bramy zgodnie z przepisami są jednak zamykane na kłódkę.

System pomoże kierowcom na wypadku. Sam wezwie pomocną dłoń

- Służby ratunkowe, tego rodzaju jak straż pożarna, lub policja, mają uzgodnione spośród nami całe działania ratunkowe i plany ratownicze. Mogą mieć dostęp do tych bram i są one w pierwszej kolejności dla służb ratunkowych, by mogły dojechać i ratować życie - tłumaczy Jan Krynicki, rzecznik prasowy GDDKiA.

Straż pożarna czy policja bramy otwiera, ale niezwykłego, nie dla innych kierowców. Teoretycznie po wjeździe na autostradę taką bramę zamykają, an inni kierowcy w zablokowanej autostradzie zostają w pewnym sensie uwięzieni. By ich wypuścić musi być spełniony szereg procedur.

- Ekipy, które są na miejscu wspólnie podejmują w jakimś porozumieniu decyzję o tymże, czy wypuszczenie przez tę bramę awaryjną ma treść, czyli czy jest celowe i czy będzie skuteczne, bo nie wszystkie miły prowadzące z tych bram poradzą sobie z przyjęciem nadmiernej ilości chociażby aut ciężarowych - wyjaśnia Radosław Kobryś z Komendy Głównej Policji.

Sposób dzięki zakorkowane autostrady

W praktyce wiele dróg znajdujących się za takimi bramami jest aczkolwiek w stanie sprawnie "rozkorkować" autostradę, ponieważ ich lokalizacja nie jest przypadkowa. - Bramy rozmieszczone są, adekwatnie z organizacją ruchu i zgodnie z planami ratowniczymi, w takich miejscach gdzie można wjechać na drogę szybkiego ruchu bądź zjechać i ominąć określony wydział - wskazuje Jan Krynicki.

W niektórych momentach służby zarządzające ruchem starają się takie bramy rozwierać jak najszybciej.

- Jest siarczysty mróz wtedy nie będziemy się głowić nad tym, czy odblokować, czy nie, bo przecież niektórzy jadą z niewielkimi dziećmi. My chcemy obsłużyć ten wypadek drogowy jak najszybciej, ale jeśli wystąpią okoliczności, które powiedzą nam o tym, że jest niebezpiecznie, coś się historia albo w tym korku nagle zachoruje, to wówczas będziemy robić wszystko żeby te niebezpieczeństwo zminimalizować a mianowicie tłumaczy Radosław Kobryś wraz z Komendy Głównej Policji.

bezpieczniej, szybciej, więcej pociągów. PKP chce uruchomić nowy system łączności  Informacje

Bezpieczniej, szybciej, więcej pociągów. PKP chce uruchomić nowy system łączności Informacje

Pociągi jadą szybciej. Wróciły na Centralną Magistralę Kolejową Szykują się zmiany dzięki kolei. Podróż wydłuży się nawet o kilkadziesiąt minut Przegląd prasy. Miliardy dzięki kolejowe połączenia z zagranicą Miliardowe inwestycje…...

Czytać
bGK: 16 mld zł kredytów mieszkaniowych do 2020 roku dzięki finansowanie dużych firm  Pieniądze

BGK: 16 mld zł kredytów mieszkaniowych do 2020 roku dzięki finansowanie dużych firm Pieniądze

Bank Gospodarstwa Krajowego będzie kontynuował wsparcie planów inwestycyjnych polskich firm. W średnim horyzoncie przewiduje przekazanie kredytów w wysokości niedaleko 6 miliardów złotych, zaś do roku 2020 planuje wypełnić lukę dłużnego finansowania dużych…...

Czytać