Pracownicy banku

17 lutego 2021

Ten przewodnik obejmuje prawa pracowników banków, w tym wpływ na policzalne usługi i emerytury.

Praca w banku pracowników: przegląd

Historycznie rzecz biorąc, pracownicy banków nie byli uważani za pracowników, ponieważ zwykłe wymogi umowy o pracę nie istnieją między stronami. W szczególności „wzajemny obowiązek – tj. Wymuszenie na pracowniku obecności w pracy oraz obowiązek pracodawcy, aby zapłacić mu za tę obecność (między innymi) – nie występuje w tego rodzaju umowach.

Oznacza to, że jako pracownik banku możesz wybrać godziny, w których chcesz pracować. To sprawia, że ​​praca w banku jest popularnym wyborem dla rodziców i osób z osobistymi zobowiązaniami, ponieważ nie ma obowiązku pracy w określone dni i wystarczy zaakceptować zmiany, na które jesteś w stanie pracować. Podobnie elastyczność pracy w banku jest często atrakcyjna dla emerytowanych pielęgniarek, które chciałyby odświeżyć swoje umiejętności lub uzupełnić dochody. Niektórzy pracownicy banków wybierają dodatkowe zmiany na oddziale / oddziale, w którym już pracują na podstawie umowy o pracę. Inni mogą przyjmować zmiany w wielu podobnych środowiskach pracy w jednym miejscu pracy.

Praktyczne aspekty rezerwacji, zmiany i anulowania zmian będą się różnić w zależności od miejsca pracy, podobnie jak ustalenia dotyczące płatności i okresów wypowiedzenia. Sprawdź dokładnie swoje dokumenty, aby mieć jasność co do właściwych procedur.

Jako pracownik banku będziesz również podlegać obowiązującym w miejscu pracy zasadom dotyczącym zachowania / zachowania w pracy (zobacz informacje na temat zastraszania i molestowania), oceny wyników pracy i nadzoru (w tym w stosownych przypadkach nadzoru klinicznego). Specyficzne zasady dotyczące dyscypliny, dochodzeń i skarg będą również miały zastosowanie do Ciebie. Kiedy zaczniesz pracować dla banku pracowników, dowiedz się, w jaki sposób możesz uzyskać dostęp do tych zasad, i zapytaj kierownika banku, jeśli nie masz pewności.

Płatna usługa i bank NHS

Pracownicy banków generalnie nie są uważani za pracowników i dlatego nie tworzą „ciągłości usług pomiędzy określonymi zmianami w banku. Jest to ważne, ponieważ ciągłość świadczenia usług wpływa na Twoje uprawnienia do pewnych rzeczy (takich jak coroczny urlop i umowne zasiłki chorobowe) zgodnie z warunkami świadczenia usług NHS. RCN bez powodzenia zbadała tę kwestię w sądach w imieniu członków.

W przypadku braku ciągłej wcześniejszej służby w NHS, pracodawcy mają prawo, zgodnie z sekcją 12 podręcznika warunków świadczenia usług NHS, wziąć pod uwagę „ każdy okres lub okresy zatrudnienia u pracodawców spoza NHS, jeśli zostaną mieć znaczenie dla zatrudnienia NHS .

Chociaż jest to uznaniowe i pracodawcy mogą argumentować, że pracownicy, którzy pracują wyłącznie w banku, nie są pracownikami, pracownicy mogą chcieć argumentować, że takie podejście jest sprzeczne z duchem klauzuli i powinni mieć prawo do uznania stażu pracy.

Aby uzyskać więcej informacji na temat swojego stanowiska, zapoznaj się z lokalnymi zasadami i umową.

NHS Pensions i automatyczna rejestracja

Przepisy dotyczące automatycznej rejestracji nakładają na pracodawców obowiązek automatycznego zapisywania pracowników do programu emerytalnego i opłacania minimalnego poziomu składek w ich imieniu.

W celu automatycznej rejestracji w NHS, pracownicy są podzieleni na jedną z trzech kategorii: uprawniony pracownik, niekwalifikujący się pracownik lub uprawniony pracownik. Odbywa się to poprzez ocenę wieku, statusu pracownika i kwalifikujących się zarobków. Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z informacjami dla pracodawców NHS na temat automatycznej rejestracji.

Jeśli pracownik pełni dwie role w oddzielnych organizacjach zatrudniających NHS (z oddzielnymi referencjami do PAYE), obie organizacje są prawnie zobowiązane do oceny pracownika na podstawie przepisów dotyczących automatycznej rejestracji. Jeśli pracownik ma stałą pracę na cały etat, a także ma zerową liczbę godzin pracy / umowę z bankiem z tym samym pracodawcą, te dwa ustalenia można połączyć jako „ pojedynczy stosunek pracy ” z limitem godzin uprawniających do emerytury w normalnych godzinach pracy w ramach NHSPS zasady.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy