blisko

Temat: Wielka Brytania

Brexit. Ryanair: transport lotniczy musi być priorytetem  Wraz ze świata

  • Nowa opłata dla kierowców. "Najostrzejsze" przepisy dzięki świecie
  • Funt spadł powyżej pięciu złotych. Kolejne "nie" dla brexitu uderzyło po brytyjską walutę
  • Nowy przymus dla Polaków na Wyspach. Wszystko, co musisz wiedzieć
  • Żyją tysiące kilometrów od Londynu, obawiają się brexitu. "Chodzi o całe stosowane przez nas życie"
  • Brexit opóźniony chociażby o dwa lata. Brytyjskie media o scenariuszach

- Istnieje duże sposobność, że po marcu 2019 roku przez pewien termin nie będzie połączeń lotniczych między Wielką Brytanią an UE - powiedział szef marketingu Ryanaira Kenny Jacobs. Podobne obawy żywi pełna brytyjska branża - pisze Reuters.

Według Jacobsa umowę co do przemysłu lotniczego między UE an Ogromną Brytanią należy zawrzeć jak najszybciej, bo linie lotnicze w pierwszej połowie przyszłego roku muszą sfinalizować harmonogramy lotów na lato 2019 roku.

Połączenia po Brexicie

Nie tylko Polacy. Imigranci ważną kartą w negocjacjach Brexitu

Linie lotnicze z siedzibą w UE posiadają prawo obsługiwać loty do odwiedzenia, z i w krawędziach dowolnego państwa unijnego za sprawą powstałemu w latach 90. wspólnemu europejskiemu obszarowi lotniczemu. Jednak po oficjalnym uruchomieniu w środę przez rząd w Londynie procedury pojawienia ze Wspólnoty kraj musi w ciągu zaledwie dwóch czasów, do marca 2019 roku, renegocjować warunki dostępu do odwiedzenia dotychczasowego rynku lub stworzyć alternatywny system.

Tanie samoloty z siedzibą w Gb najdotkliwiej odczują skutki Brexitu, bo to te banki najbardziej korzystają z uprawnienia do obsługiwania połączeń między innymi krajami UE oraz do lotów z i do Wielkiej Brytanii.

Operujący z lotniska Luton pod Londynem easyJet poinformował w środę, że wkrótce zacznie ubiegać się o licencję dzięki utworzenie spółki operacyjnej w UE, by zachować prawo do obsługiwania połączeń na terytorium Unii. Główna rezydencja przewoźnika pozostałaby w Wielkiej Brytanii i spółka byłaby ciągle notowana na brytyjskiej giełdzie.

Lotniska apelują

Brytyjska premier Theresa May powiedziała, że w razie potrzeby brak porozumienia z UE w sprawie Brexitu i powrót we wzajemnych relacjach do odwiedzenia reguł Światowej Organizacji Gospodarki (WTO) byłby lepszy niż niekorzystne porozumienie. Reuters przypomina jednak, że reguły te nie obejmują transportu aeronautycznego, co dla branży określa większą niepewność co do przyszłości.

Od referendum w czerwcu 2016 roku kalendarzowego, w którym Brytyjczycy zdecydowali o wyjściu swego państwa z UE, kurs działaniu easyJet spadł o 35 proc., WizzAira o 18 proc., a Ryanaira i IAG, właściciela linii British Airways, wzrosły o czterech proc. i 0, 7 proc. W tym samym okresie notowania niemieckiej Lufthansy wzrosły o 24 proc.

O opracowanie pomysłu awaryjnego apelują także europejskie lotniska, które twierdzą, iż należy uniknąć powrotu do odwiedzenia wynegocjowanych dekady temu norm przewozowych (np. Wielka Brytania i Niemcy mogłyby wrócić do porozumienia z 1955 roku).

Transport lotniczy

Polacy po Brexicie. Oto pięć ważnych analizowań i odpowiedzi

Nie wszyscy jednak przedstawiciele branży potrzebują, by transport lotniczy traktowany był w negocjacjach Londyn-Bruksela priorytetowo - pisze Reuters. Federalny Związek Niemieckiego Przemysłu Lotniczego (BDL) zadeklarował, hdy popiera stanowisko rządu w Berlinie, według którego w rozmowach ws. Brexitu odrzucić można pozwolić na wybiórcze podejście do negocjowanych tematów.

Według szefa Lufthansy Carstena Spohra na priorytetowe potraktowanie transportu lotniczego nie zgodzą się ani Niemcy, ani Republika francuska.

Wcześniej w środę brytyjski ambasador Tim Barrow przekazał na ręce szefa Rady Europejskiej Donalda Tuska pismo uruchamiające zapisaną w artykule 50. unijnego traktatu procedurę wystąpienia z UE. Procedura ma się sfinalizować w ciągu dwóch lat i tyle czasu UE i Londyn mają dzięki uzgodnienie warunków Brexitu.

anonimowe składki na kontach ZUS

Anonimowe składki na kontach ZUS

Na kontach ZUS-u leży 39 mln złotych, których nikt nie pragnie. To składki wpłacone od czasu 1999 roku, po które nikt się nie zgłasza. O sprawie pisze Czasopismo Wyborcza. Wiele…...

Czytać
apple obniża ceny iPhone’ów po Rosji. Przez mocniejszego rubla  Ze świata

Apple obniża ceny iPhone’ów po Rosji. Przez mocniejszego rubla Ze świata

Wielka inwestycja Gazpromu. Rozpoczęto układanie rur w rosyjskich wodach Spór wokół Nord Stream 2. Środowiska: Gazprom grozi Danii pozwem "Kommiersant": UE i Niemcy zyskują nowe narzędzie ucisku na Gazprom Moskwa pragnie…...

Czytać