Czy płacisz zwrot opłaty za kartę kredytową?

17 lutego 2021
Category: Kredytowej Może

Jeśli chodzi o zwrot pieniędzy, wzajemne oddziaływanie między sprzedawcą a klientem może być napięte lub może być okazją do zbudowania zaufania. Większość sprzedawców i klientów może nie zdawać sobie sprawy z tego, że sprzedawcy często muszą ponosić dodatkowe koszty przy każdym zwrocie. Sprzedawca może być na haku za zwrot opłaty za kartę kredytową lub nadal może być zmuszony do uiszczenia opłat z tytułu pierwotnej transakcji kartą kredytową. Chociaż małe przedmioty mogą nie mieć dużego wpływu na szerszy schemat rzeczy, większe przedmioty mogą wpłynąć na kupca bardziej, niż mogłoby się wydawać.

Ta sytuacja może wywołać irytację, ale jako sprzedawca możesz zrobić kilka rzeczy, aby uspokoić swoich klientów, jednocześnie mając na uwadze swoje zyski. Czytaj dalej, gdy badamy, czego możemy się spodziewać w procesie zwrotu zarówno z perspektywy klienta, jak i sprzedawcy – i otrzymujemy bardzo potrzebne wskazówki, jak uczynić zwroty tak bezbolesnymi, jak to tylko możliwe.

Spis treści

Jak działa zwrot pieniędzy za pomocą karty kredytowej?

Jedną rzeczą, która łączy kupców z klientami, jest to, żekażdyjest gdzieś klientem! Więc wyobraź sobie, że decydujesz się zabrać dywan z powrotem do lokalnego sklepu, a może zdecydujesz, że kurtka kupiona w Internecie nie przytula Cię we właściwych miejscach. W jednym przypadku drukujesz dowód zwrotu, wkładasz kurtkę do poczty i czekasz. W drugiej po prostu udajesz się w dół bloku, aby zwrócić kupiony dywan.

Każda firma ma własny zestaw zasad i protokołów zwrotów. Przedmiot może zostać zwrócony w części lub w całości, wysyłka może być opłacona lub nie, a także może być związana opłata za uzupełnienie zapasów. Wielu z nas nie zwraca uwagi na zasady zwrotów, dopóki nie nadejdzie czas zwrotu, więc klient może być zadowolony lub nie, zanim jeszcze zaczniemy od zwrotu.

W obu przypadkach załóżmy, że sprzedawca przyjmuje zwrot. Jednak w zależności od rodzaju firmy i wszystkich graczy zaangażowanych w transakcję (np. Konto sprzedawcy, bank wydający itp.), Przetwarzanie zwrotu karty kredytowej może zająć dni, tygodnie, a nawet miesiąc!

Podstawy zwrotu:

  1. Sprzedawca zwraca pełną lub częściową kwotę na kartę kredytową klienta za pośrednictwem swojego punktu sprzedaży lub portalu zaplecza.
  2. Środki pojawiają się jako środki na wyciągu z karty kredytowej klienta (zazwyczaj kilka dni roboczych lub dłużej).
  3. Bank wydający cofa wszelkie punkty promocyjne lub saldo „cash back z pierwotnego zakupu

Możesz sobie wyobrazić, że niektórzy z bardziej zagorzałych klientów irytują się, po jakim czasie zobaczą środki na ich koncie. Jednym z powodów, dla których klient czuje, że trwa to zbyt długo, jest to, że w przeciwieństwie do autoryzacji kredytu, które w widoczny sposób blokują kwotę w momencie zakupu, klient nie może zobaczyć pieniędzy odzwierciedlonych na konciedopóki proces zwrotu nie zostanie zakończony. .

Kilka rzeczy, o których należy pamiętać o zwrotach

Jeśli klient płaci za przedmiot pod koniec swojego cyklu rozliczeniowego, czeka dzień lub dwa, a następnie udaje się do sklepu po zwrot, może nadal potrzebować dokonać płatności za obciążony przedmiot. Dzieje się tak, ponieważ zwrot nie jest jeszcze odzwierciedlony w tym cyklu rozliczeniowym. Tak się po prostu dzieje w świecie kredytów i nie jest to wina kupca. Sprzedawcy i klienci powinni zrozumieć, że w przypadku transakcji kartą kredytową nie jest to już bezpośrednia wymiana. Prawdopodobnie w grę wchodzi więcej niż jeden bank, więc w każdą stronę sprawy trwają nieco dłużej – niezależnie od tego, czy jest to zakup, czy zwrot.

Inną istotną rzeczą do zapamiętania jest to, że sprzedawca płaci opłatę transakcyjną dla wygody klienta, aby zapłacić kartą kredytową, a sprzedawcy nie zawsze zwracają tę opłatę po zwrocie. Przyjrzyjmy się procesowi zwrotu dla sprzedawców i zobaczmy, jak firmy obsługujące karty kredytowe różnią się w podejściu do opłat za zwrot kart kredytowych i nie tylko.

Proces zwrotu kosztów karty kredytowej dla sprzedawców

Jeśli spojrzysz na rzeczy z szerszej perspektywy, proces zwrotu jest stosunkowo prosty z punktu widzenia zarówno klienta, jak i sprzedawcy. Jednak przy rozważaniu, czy sprzedawcy sprzedają online, czy osobiście, w grę wchodzi więcej zmiennych. Nawet w świecie eCommerce sprzedawca spotyka się z kilkoma zmiennymi, z których część nie może kontrolować.

Weźmy na przykład pod uwagę, że rynki internetowe stały się dostępnym sposobem dla kupców na „założenie sklepu w niektórych z największych firm na świecie. I to świetnie. Miejsca takie jak Amazon pozwalają sprzedawcom sprzedawać w swojej witrynie, ale jest to objęte ich zasadami i wytycznymi dotyczącymi wysyłki i zwrotów.

Ogólnie rzecz biorąc, platformy handlowe zazwyczaj pozwalają sprzedającemu na podejmowanie niewielkich decyzji, ale czasami rynek zajmuje się tym wszystkim za sprzedającego. Chociaż może to być wygodne rozwiązanie dla wszystkich zaangażowanych, sprzedawca ma mniejszą możliwość decydowania o tym, jak długo kupujący musi zwrócić przedmiot, czy przesyłka jest objęta ubezpieczeniem, czy nie, a nawet czy w ogóle chce przyjąć zwrot.

Ogólnie rzecz biorąc, rynek ma jeden cel – dbać o zadowolenie klientów. Taka konfiguracja może być przydatna dla sprzedawców, ponieważ dzięki jednoznacznym i spójnym zasadom zwrotów obciążenia zwrotne i niezadowoleni klienci są ograniczone do minimum. Jest jednak jasne, że kupcy tracą w tym procesie kontrolę i uprawnienia do podejmowania decyzji.

Większość sprzedawców, którzyniesprzedają za pośrednictwem rynku, przechodzi do własnego pulpitu procesora płatności idokonujezwrotu pieniędzy. W przypadku sprzedaży osobistej sprzedawcy mogą zeskanować kod kreskowy na paragonie i przesunąć kartę, aby zwrócić środki. Po początkowej transakcji jest to gra oczekiwania między pierwotnym emitentem a agentem rozliczeniowym na transfer środków. A dla sprzedawcy zwrot może oznaczać stratę więcej niż tylko sprzedaż – czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej o ukrytych kosztach zwracanych towarów.

Gdzie pobiera się zwrot opłaty za kartę kredytową?

Kiedy zwracasz klientowi pełną kwotę, klient widzi, że każdy grosz zostanie odzwierciedlony na jego koncie. Jednak dla Ciebie może to być inna historia. Przyjrzyjmy się, jak kilka znanych procesorów radzi sobie z opłatami za zwrot pieniędzy.

Chociaż możesz lub nie słyszałeś o Stripe, ten zewnętrzny procesor kart kredytowych stoi za niektórymi z największych nazwisk w handlu detalicznym – aby wymienić tylko kilka z Target, Amazon, Adidas i Lyft. (Przeczytaj naszą recenzję Stripe, aby bliżej przyjrzeć się wszystkim jego usługom.) Stripe działa za kulisami i jest przeznaczony dla tych, którzy chcą całkowicie markowej i spersonalizowanej kasy – dlatego wielu sprzedawców nie zna firmy z nazwy. Co zaskakujące, okazało się, że zasady Stripe nie zwracają żadnych opłat transakcyjnych – co obejmuje stałą stawkę 0,30 USD za udane obciążenie plus kolejne 2,9% ceny zakupu. Poza tym sprzedawca nie ponosi dodatkowej opłaty za zwrot pieniędzy.

Mówiąc o gigantach płatniczych, porozmawiajmy o słoniu w pokoju: PayPal . Zgodnie z pierwotną polityką PayPal (podmiot zewnętrzny) zwracałby opłatę procentową z transakcji (2,9% w przypadku większości firm internetowych), ale nie dodatkowe 0,30 USD za transakcję. Jednak to się zmieniło. Wiosną 2019 roku firma ogłosiła zmianę zasad, która ma wpływ na opłaty za zwrot pieniędzy – od 7 maja 2019 r.PayPal nie będzie już kredytować sprzedawców zażadną z pierwotnych opłat transakcyjnych.

Jednak nie zawsze tak jest. Niektóre podmioty przetwarzające zwracają sprzedawcy pierwotne opłaty transakcyjne . To naprawdę zależy od tego, kim jest twój procesor.

Na przykład Square, kolejny duży gigant płatniczy (i zewnętrzny procesor), który często jest zgrupowany ze Stripe i PayPal, zwraca sprzedawcy wszystkie opłaty transakcyjne. Square nie pobiera również opłaty za obciążenie zwrotne, praktykę stosowaną przez bardzo niewielu innych procesorów. Na wynos jest głównie to, że model biznesowy faktycznego procesora nie dyktuje polityki – zależy to od samej firmy.

Payment Depot, najlepiej oceniany procesor korzystający z modelu cenowego opartego na subskrypcji, również zwraca sprzedawcy opłaty za przetwarzanie płatności. Jedynym wyjątkiem są opłaty interchange American Express. Ponieważ Amex nie zwraca opłat interchange, podobnie jak Payment Depot.

Inny wysoko oceniany procesor w Merchant Maverick, National Processing, wybrał inne podejście: gdy sprzedawca zwraca klientowi zwrot pieniędzy, firma zwraca opłaty, ale pobiera również opłatę transakcyjną w wysokości 0,05 USD.

Widzisz więc, że istnieje wiele sposobów obsługi procesu zwrotu kosztów i podjęcia decyzji, czy zwrócić sprzedawcy opłatę manipulacyjną. Należy jednak pamiętać, że firmy przetwarzające w wielu przypadkach mogą przerzucać wydatki poniesione przez bank przejmujący – lub po prostu odzyskać część ryzyka związanego z przetwarzaniem zwrotów w ogóle. Przetwarzanie płatności i zwrotów to usługi i jako takie wszyscy możemy spodziewać się pewnych opłat za użytkowanie. To frustrujące, ale nie nierozsądne, ponieważ partnerzy finansowi zaangażowani w transakcję chcą otrzymać zapłatę za swój udział w przenoszeniu pieniędzy – nawet jeśli w pierwszej kolejności jest to przenoszenie pieniędzy z powrotem do klienta!

Jeśli nadal decydujesz się na procesor płatności, opłata za zwrot (lub jej brak) nie powinna być jedynym ważnym czynnikiem. Z kimkolwiek pójdziesz, warto rozważyć cały zakres korzyści i kosztów przy wyborze firmy, która jest dla Ciebie odpowiednia.

A jeśli masz już procesor i dopiero teraz zorientujesz się, że firma nie zwróciła Ci opłat manipulacyjnych po zwrocie środków, nie panikuj! To nie koniec świata, zwłaszcza jeśli poza tym jesteś zadowolony z usługi.

Poniżej mamy kilka wskazówek, które jako sprzedawca możesz zrobić, aby zapobiec zwrotom lub zminimalizować je od samego początku.

Jak obsługiwać zwroty pieniędzy za pomocą karty kredytowej

Zwroty kosztów mogą być uciążliwe zarówno dla sprzedawcy, jak i dla klienta. Twój klient mógł oczekiwać jednej rzeczy, ale dostał inną. Oczywiście to oczekiwanie nie zawsze jest winą kupca, ale nadal chcemy, aby klient wyszedł zadowolony. Prawdą jest, że pójście na pocztę w celu zwrotu lub powrót do sklepu wymaga czasu dla klienta, ale sprzedawca może również stracić czas na przepakowanie lub uzupełnienie zapasów. W zależności od stanu przedmiotu, produkt może nawet nie nadawać się do odsprzedaży po odebraniu go od klienta.

Z tych wszystkich powodów zwroty mogą być szczególnie trudne dla sprzedawcy. Z jednej strony chcesz być przystępny i uczciwy dla klientów, ale musisz też chronić swój biznes. Zbyt rygorystyczne zasady zwrotów lub niejasne zasady zwrotów mogą narazić Cię na obciążenie zwrotne, więc podejmując decyzje, weź pod uwagę całą sytuację.

Skonfigurowanie jasnej polityki zwrotówzapobiega wielu problemom. Rozważ niektóre z tych pytań, jeśli chodzi o zwroty:

  • Ile czasu ma Twój klient na zwrot produktu?
  • Co oznacza pełny lub częściowy zwrot pieniędzy, wymianę lub kredyt sklepowy?
  • Czy zaoferujesz częściowy kredyt za otwarty pakiet?
  • Czy przepakowanie lub uzupełnienie zapasów kosztuje Cię?
  • Kto płaci za przesyłkę zwrotną?

Cokolwiek zdecydujesz, przedstaw zasady zwrotów w sposób przejrzysty na swojej stronie i na liście przewozowym lub pokwitowaniu, aby klienci nie mieli wątpliwości. Sprawdź nasz post dotyczący zapobiegania obciążeniom zwrotnym, aby uzyskać wskazówki, jak zmniejszyć tę nieprzyjemną i kosztowną sytuację.

A co z opłatami za uzupełnienie zapasów?

Tworząc politykę zwrotów, rozważ opłatę za uzupełnienie zapasów otwartych i niestandardowych przedmiotów. Jeśli prowadzisz sklep eCommerce, opłata za uzupełnienie zapasów może pomóc w osiągnięciu równowagi między zbyt surową lub równie hojną polityką zwrotów.

Możesz odliczyć opłatę za uzupełnienie zapasów od całkowitej kwoty zwrotu, którą wprowadzisz podczas transakcji zwrotu. Cokolwiek zdecydujesz, jeśli chodzi o opłaty za uzupełnienie zapasów, pamiętaj, aby komunikacja była jasna, aby klienci dokładnie wiedzieli, czego się spodziewać.

A co z kosztami wysyłki?

Wysyłka jest bardzo ważna podczas tworzenia polityki zwrotów. Możesz podejść do zwrotów z wielu różnych perspektyw, ale ostatecznie sprowadza się to bardziej do Twojego modelu biznesowego niż czegokolwiek. Jeśli masz ludzi, możesz zarządzać zwrotami i wydawać etykiety wysyłkowe indywidualnie dla każdego przypadku lub możesz być naprawdę hojny i wysyłać etykiety zwrotne z przedmiotami. Weź pod uwagę dane demograficzne kupującego, a także rozmiar i wagę przedmiotu.

Cokolwiek zdecydujesz, prawda jest taka, że ​​koszty wysyłki mogą być decydującym czynnikiem, gdy kupujący przechodzą przez kasę. Badania pokazują, że większość kupującychdokonujeprzeglądu polityki zwrotów i chce darmowej wysyłki zwrotnej. Chociaż to prawda, wysyłka z pewnością nie jest najważniejsza – Twój produkt i obsługa klienta są równie ważne, jeśli nie ważniejsze!

W przypadku wysyłki i zwrotów może to być również trochę „dymu i luster, kiedy się do tego zabierasz. Sprzedawcy eCommerce często tworzą strukturę cenową, która łączy koszty wysyłki z kosztem przedmiotu, aby dać im więcej swobody. Wszystko zależy od percepcji, więc wszystkie te informacje powinny działać dla Ciebie, a nie przeciwko Tobie podczas tworzenia polityki zwrotu kosztów wysyłki!

Czy można uniknąć opłat za zwrot pieniędzy za kartę kredytową?

Jeśli chodzi o przetwarzanie zwrotu i wszystko, co się z tym wiąże – w tym opłaty za zwrot karty kredytowej – nie trać drzew z oczu lasu. Chociaż rzeczywiście możesz znaleźć procesor, który zwróci wszystkie pierwotne opłaty transakcyjne, pamiętaj o szerszym krajobrazie. Jeśli twój procesor ma stawki, które Ci odpowiadają i zapewnia niezawodną obsługę i pomoc w razie potrzeby, to znalazłeś klejnot.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy