Prawdziwe ofiary oszustw związanych z kartami kredytowymi

17 lutego 2021
Category: Dzięki Czemu

Niedawno byłem na lokalnym wydarzeniu kameralnym, kiedy usłyszałem, jak kobieta w pobliżu narzeka na firmę oferującą wspólne przejazdy. Najwyraźniej jej karta kredytowa została obciążona przez firmę, chociaż nigdy z niej nie korzystała. Kiedy zadzwoniła do działu obsługi klienta, odmówili zwrotu pieniędzy, ponieważ nie mogli udowodnić, że to nie ona korzystała z karty. Jej skargi do zatłoczonego pokoju były jasne: ta firma nie jest dobra. Ale czy powinni byli zostać pociągnięci do pełnej odpowiedzialności?

Załóżmy, że masz skradziony rachunek za 20 dolarów i jest on oznaczony w unikalny sposób, dzięki czemu będziesz w stanie go rozpoznać. Teraz powiedzmy, że jesteś w restauracji i kiedy dostajesz resztę, dostajesz ten wyjątkowy rachunek w wysokości 20 USD. Czy powinieneś zażądać otrzymania kolejnych 20 dolarów, ponieważ te 20 dolarów zostało oczywiście skradzione? Czy zatem restauracja powinna odpowiadać za skradzione 20 dolarów, ponieważ je przyjęła, mimo że nie wiedziała, że ​​została skradziona?

Sprzedawcy internetowi podejmują wszelkie ryzyko, oferując klientom możliwość dokonania zakupu przy użyciu ich kart kredytowych. Kiedy pojawia się problem z płatnością, konsumenci mogą z łatwością zażądać zwrotu pieniędzy, az biegiem czasu wiele firm obsługujących karty kredytowe uprościło ten proces. To firma, która naprawdę boli z powodu sytuacji, ponieważ albo muszą dokonać zwrotu pieniędzy, albo widzą obciążenie zwrotne z banku, często pobierane bezpośrednio z konta bankowego firmy, bez ostrzeżenia.

Niestety wiem to z własnego doświadczenia. Po poważnym naruszeniu karty kredytowej moja firma nagle zaczęła otrzymywać dużą liczbę fałszywych zamówień na naszej stronie internetowej. Zamówienia te zawierały wszystkie prawidłowe dane osobowe, takie jak imię i nazwisko oraz adres osoby, a także pełne dane karty kredytowej. Kiedy nadeszły zamówienia, nic nie wyglądało podejrzanie. W tym miesiącu mieliśmy ponad czterdzieści obciążeń zwrotnych, które zaowocowały tysiącami dolarów opłat i dziesiątkami tysięcy dolarów zwrotami, a my nie korzystaliśmy z usług, które świadczyliśmy

Kiedy prawdziwi ludzie zobaczyli nazwę naszej firmy i numer telefonu na wyciągach z karty kredytowej, założyli, że to my je oszukujemy. Godzinami rozmawiałem z ludźmi, którym skradziono tożsamość, próbując im wytłumaczyć, że to nie my ich ukradliśmy. Nasza firma handlowa działająca od 10 lat bez uprzedzenia zaczęła przechowywać wszystkie nasze depozyty bankowe, mimo że szybko pracowaliśmy nad rozwiązaniem problemu. Zweryfikowaliśmy stare zamówienia i zwróciliśmy pieniądze za fałszywe zamówienia, które jeszcze nie zostały złapane. Zaalarmowaliśmy również ludzi o ich skradzionych tożsamościach i wezwaliśmy ich do zadzwonienia do swoich banków i anulowania kart.

Średnio opłaty za obciążenie zwrotne wynoszą zwykle od 20 do 50 USD, ale jeśli firma jest oznaczona przez banki jako „wysokie ryzyko, może zapłacić więcej. Często za każdego dolara straconego w wyniku obciążenia zwrotnego firma traci dwukrotnie lub więcej opłat. Jeśli firma już dostarczyła usługę lub produkt, co często ma miejsce i było dla nas prawdą, ze względu na opóźnienie między nieuczciwym zakupem a zgłoszeniem przez konsumenta, firma nie tylko straci cenę zakupu i opłaty, ale także produkt lub usługę.

Jeśli firma zdecyduje się walczyć z obciążeniem zwrotnym karty kredytowej, sprzedawcy kart kredytowych zwykle wracają i mówią, że muszą potwierdzić transakcję podpisem klienta lub pokazać, że karta została włożona z chipem. W tym czasie pieniądze zostały już pobrane z konta firmowego i naliczono dodatkową opłatę za obsługę obciążenia zwrotnego.

Wiele firm nie może przedstawić dowodu weryfikacji ze względu na złożony charakter przyjmowania kart online lub przez telefon. Jedyną opcją, jaką pozostały firmy, jest próba udowodnienia transakcji w arbitrażu. Proces arbitrażowy często wymaga od firmy wniesienia dodatkowej opłaty. A jeśli przegrasz w arbitrażu, stracisz wszystkie pieniądze, opłatę za obciążenie zwrotne i początkowy zakup. To nawet nie bierze pod uwagę wymaganego czasu.

Sprzedawcy powinni rozważyć wprowadzenie zasad postępowania w przypadku oszustw, jeśli jeszcze tego nie zrobili. Jeśli możesz, poproś o identyfikację lub porównaj podpisy, gdy klienci dokonują zakupów. Jeśli prowadzisz firmę internetową, rozważ zainwestowanie w dodatkowe środki bezpieczeństwa, które będą musieli podjąć konsumenci, dokonując zakupów za pośrednictwem Twojej domeny. Należy również pamiętać o czerwonych flagach, które często pojawiają się, gdy karty kredytowe są nadużywane, takie jak różne adresy wysyłki i rozliczeniowe lub niezgodne adresy IP.

W mojej firmie dodaliśmy dodatkowe etapy weryfikacji zamówień, a także zautomatyzowany system dzwoniący lub wysyłający SMS-y do klientów, pozwalający na weryfikację tożsamości w momencie zakupu. Ten nowy system całkowicie zatrzymał obciążenia zwrotne; jednakże szkoda finansowa już została wyrządzona. Na starym koncie handlowca przez prawie cały miesiąc były legalne płatności klientów, mimo że obciążenia zwrotne były zwracane bezpośrednio z naszego konta bankowego. Ostatecznie nie mieliśmy nic wspólnego z kradzieżą karty kredytowej tej osoby. Jednak jako firma wzięliśmy na siebie stratę reputacji, uderzenie finansowe oraz stratę czasu i usług.

Jedynym sposobem pełnego zapobiegania oszustwom związanym z kartami kredytowymi jest całkowite odrzucenie zakupów kartą kredytową, co nie jest realistyczne w dzisiejszym świecie. Inwestowanie czasu we wdrażanie zasad i przygotowanie się do procesu, który podejmiesz, jest najlepszym sposobem na zapobieganie trudnościom, kiedy to nastąpi. Jeśli nie, możesz skończyć jak wspomniana powyżej firma oferująca wspólne przejazdy i obwiniać o coś, na co nie masz wpływu.

Rada Młodych Przedsiębiorców (MOW) jest organizacją płatną, która jest dostępna tylko na zaproszenie i zrzesza przedsiębiorców, którzy osiągnęli największe sukcesy na świecie w wieku 45 lat i młodszych. Członkowie MOW…

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy